Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

URE voltooit 'tussenseizoen' naar tevredenheid
    9 augustus 2011 - University Racing Eindhoven (URE) heeft het seizoen afgesloten met een tweede plaats in Oostenrijk en een zesde klassering op de Duitse Hockenheimring. Eerder eindigde het Eindhovense team als derde op het circuit van het Engelse Silverstone. x22_s.jpg
    De URE06 in actie. Foto | URE

Aanvankelijk leek URE zich in Oostenrijk tevreden te moeten stellen met een vijfde plaats, als gevolg van een defecte motor tijdens het onderdeel ‘endurance’, vertelt Operations Manager Arjan van der Linde. “We hebben toen op één motor gereden en kregen daardoor geen punten, hoewel we die volgens de reglementen wel hadden moeten krijgen.” Die misser is achteraf rechtgezet, met een tweede plek in het algemeen klassement als resultaat. De auto van URE bleek in Oostenrijk ook het zuinigst van alle deelnemers.

Het Eindhovense team presteerde met de elektrische raceauto URE06 iets minder goed dan vorig jaar, toen drie podiumplaatsen werden behaald. Toch is Van der Linden niet ontevreden. “We wisten dat we iets zouden inleveren, omdat we het dit jaar met slechts twee bestuursleden moesten doen. We hebben geroeid met de riemen die we hadden.” Van der Linden ziet dit seizoen dan ook als een tussenjaar. Komend jaar heeft URE weer vier bestuursleden en staan serieuze verbeteringen van de aandrijflijn op de planning. “Daarmee wordt de auto nog sneller.”

Met de pure snelheid van de URE06 was dit jaar overigens al weinig mis. Volgens Van der Linden heeft het team de meeste punten niet op de circuits laten liggen, maar met name bij de presentaties (waarmee ook punten te verdienen zijn voor het algemeen klassement). Hij verwacht wel steeds meer concurrentie in de elektrische klasse. “Elektrisch is toch duidelijk de toekomst. De elektrische wagens zijn nu al sneller dan die met verbrandingsmotoren.” (TJ)

URE completes ‘in-between season’ satisfactory

University racing Eindhoven (URE) ended the season with a second place in Austria and a sixth position at the German Hockenheimring. Earlier, the team came in third at the English Silverstone Track. URE’s Operations Manager Arjan van der Linden is pleased with the results, since he considers this year to be an ‘in-between year’ because of the lack of board members.