Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

Nieuwe Engelse naam voor Bouwkunde
    15 augustus 2011 - De faculteit Bouwkunde krijgt een nieuwe Engelse naam. De faculteit heet vanaf woensdag 24 augustus ‘Department of the Built Environment’. Dat is momenteel nog ‘Department of Architecture, Building and Planning’. De Nederlandse naam blijft ongewijzigd.

De nieuwe naam dekt de “lading en breedte” van de faculteit beter dan de huidige opsomming, zegt dr. Paul Scholte, directeur bedrijfsvoering van Bouwkunde. “Bouwkunde gaat niet alleen over het bouwen van huizen en steden, maar over alle aspecten van de gebouwde omgeving, waaronder energieverbruik en –distributie, gezondheidsaspecten, het effect op het gedrag van mensen, etc.”

De aanzet tot de naamsverandering dateert volgens Scholte al van het opstellen van het ontwikkelingsplan voor de faculteit. Er is echter voor gekozen om de naamswijziging met ingang van het nieuwe collegejaar door te voeren. De omschakeling gaat niet gepaard met een uitgebreide campagne. “Het briefpapier moet worden aangepast en de Engelstalige folders. Maar de kosten vallen erg mee: briefpapier wordt tegenwoordig geprint en niet van te voren gedrukt en ook de folders worden al regelmatig vernieuwd.”

Alleen de Engelse naam van de faculteit verandert. Scholte: “De naam Bouwkunde is een heel sterk label, dat laat je niet zomaar vallen.” (TJ)

New English name for Architecture, Building & Planning.

The Department of Architecture, Building & Planning has a new name. From Wednesday, August 24, the Department will be ‘Department of the Built Environment’. The Dutch name (Bouwkunde) will remain unaltered.