Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

Gemini nieuwe naam W-hoog en W-laag
    12 juli 2011 - W-hoog en W-laag, het onderkomen van de faculteiten Werktuigbouwkunde en Biomedische Technologie, gaan voortaan als 'Gemini' door het leven. Voortaan is er geen gevoelig onderscheid meer tussen ‘laag’ en ‘hoog’. x4_s.jpg
    W-hoog.

De naam Gemini benadrukt het tweelingkarakter van het gebouw, volgens de namencommissie. Hij kwam naar voren uit een brainstorm met medewerkers en studenten. Ook doorbreekt de naam het traditioneel gevoelde onderscheid tussen ‘laag’ en ‘hoog’.

W-hoog wordt Gemini-zuid en W-laag wordt Gemini-noord. Op de plattegrond zal de afkorting GEM worden gebruikt.

Momenteel worden de gebouwen opgeknapt. Dit valt onder project 4 van Campus 2020. Omdat die pas omstreeks 2017 van start gaat, wordt nu al een en ander aan de gebouwen verbeterd. Ten eerste worden de brandveiligheid en de kantine aangepast. (NS)

Gemini new name W-hoog and W-laag
    W-hoog and W-laag, headquarters of the Departments of Mechanical Engineering and Biomedical Engineering will be called ‘Gemini’ (south and north) from now on. There will no longer be any painful distinction between ‘laag’ and ‘hoog’. The premises are currently being reconstructed.