Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

‘De Intro is relatief rustig verlopen’

30 augustus 2011 - Meer dan twaalfhonderd eerstejaars studenten maakten de afgelopen twee weken kennis met de universiteit. De Nederlandse studenten hadden de afgelopen week hun Intro en de internationale studenten de afgelopen twee weken. Volgens Hay Becks, teamleider bij de beveiliging, is deze intro relatief rustig verlopen.

x40_s.jpg
    De introgangers zetten afgelopen vrijdag het wereldrecord 'planking' neer.

Foto l Bart van Overbeeke

“Er waren wel wat ongelukjes, maar de meesten daarvan waren niet ernstig. We hebben geen ruzies of opstootjes gezien, als beveiliging hebben we nauwelijks op hoeven te treden. En studentikoze grappen, die kunnen we wel waarderen.”
    Eén van de incidenten tijdens de afgelopen week was wat ernstiger. Tijdens de Intro moest een student met een botbreuk naar het ziekenhuis. Bij de activiteit ‘autoslopen’ was hij met zijn been onder de auto gekomen, toen die was gekanteld. Het faculteitsbestuur heeft inmiddels besloten dat de activiteit niet meer wordt gehouden. De introganger heeft nu op twee plaatsen een pin in zijn been en zit in het gips.

Naast dit wat zwaardere ongeluk waren er nog vijf kleinere incidenten, laat Hay Becks weten. Zo moest de lip van een studente worden gehecht,  had een student een beenwond, kreeg iemand last van zijn sleutelbeen bij het sporten, liep een student een snijwond in het rechterbeen op tijdens de fietstocht op donderdag en kreeg een persoon pijn aan de onderrug na te zijn uitgegleden bij het Hoofdgebouw.

Enkele hoogtepunten van de afgelopen week waren het wereldrecord planking en de cantus. In het PSV stadion gingen 1.256 studenten als een plank liggen. De kans is groot dat hiermee het Guinness Book of Records wordt gehaald.
    Inmiddels staat vast dat de Intro er volgend jaar anders uit komt te zien. Wat er concreet zal veranderen, is nog niet bekend. De komende tijd wordt gekeken of de Intro in 2012 met de andere Eindhovense onderwijsinstellingen en met de gemeente wordt georganiseerd.

Lees en bekijk alles over de intro op onze speciale website: www.introcursor.nl. (JvG)

‘Intro relatively quiet’

In the past week, over twelve hundred first-year students got acquainted with the university. Dutch students celebrated the Intro last week, while for international students the Intro lasted no less than two weeks. According to Hay Becks, team leader of security, this Intro has been relatively quiet. Read and watch all things Intro-related at our special website: www.introcursor.nl (including some English articles).