Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

Ook in Eindhoven minder fietsendiefstal

31 augustus 2011 - Eindhoven zit in de middenmoot van grote steden als je kijkt naar het aantal gestolen fietsen. Net als in veel andere studentensteden, is ook hier het aantal aangiften gedaald. Dit blijkt uit misdaadcijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek gisteren heeft gepubliceerd. x41_s.jpg

Werd er in 2009 nog 3140 keer melding gemaakt van fietsendiefstal in Eindhoven, in 2010 was dit 2200 keer. In heel Nederland zijn er vorig jaar 107 duizend fietsendiefstallen geregistreerd. Dat zijn er een stuk minder dan in 2009, toen er bijna 128 duizend keer aangifte werd gedaan. Het gaat alleen om geregistreerde misdaden. Het zou dus ook kunnen dat Groningers veel vaker aangifte doen dan Amsterdammers en Rotterdammers.

Sinds 2005 is het aantal aangiften van gestolen fietsen in vrijwel alle studentensteden gedaald, behalve in Maastricht, Haarlem, Middelburg en Assen. In Maastricht is de dalende trend vorig jaar wel ingezet (van 23,1 naar 17,7 diefstallen per duizend inwoners) maar die daling is niet genoeg om de groei van de voorgaande jaren goed te maken.
    HOP, JvG

When looking at the number of bicycle thefts, Eindhoven ranks right in the middle of other large cities. Like many other student cities, here too the number of reports has dropped. This shows from crime figures published by Statistics Netherlands last Tuesday.