Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

Gebruiksklare notebooks voor de nieuwe lichting studenten

1 september 2011 - Van de nieuwe lichting eerstejaars doen er 1177 mee aan de notebookregeling, waarmee zij voor een sterk gesubsidieerd bedrag bezitter worden van de Lenovo Thinkpad W520.  Vandaag, donderdag 1 september, krijgt ieder er een  uitgereikt in het Auditorium. Gebruiksklaar en inclusief software, waaronder het onderwijsinformatiesysteem OASE. x46_s.jpg
    Foto's | Bart van Overbeeke

Na testen op gebied van onder andere robuustheid, grafische mogelijkheden en accuduur heeft STU voor dit collegejaar gekozen voor de Lenovo Thinkpad W520. Er is ook gekeken of de computers makkelijk te repareren zijn. Vorig jaar was HP de leverancier. Studenten betalen zelf 780 euro van de totaalprijs van 1500 euro en tekenen een schuldbekentenis voor het resterende bedrag. Bij afstuderen vervalt de schuld.

Marcel Visschers van STU, projectleider Notebook, heeft er alle vertouwen in dat 1177 extra gebruikers van het onderwijsinformatiesysteem OASE geen problemen gaat opleveren. Problemen met OASE , waar Cursor voor de zomervakantie eerder over berichtte, lijken er op dit moment nog steeds zijn. Boudewijn van Dongen, UHD bij Technische Informatica, deed deze week bij Cursor nog zijn beklag over het systeem. Het zou niet mogelijk zijn om inschrijfdata voor vakken te wijzigen en hij kon ook geen collega’s toevoegen aan een vak . Navraag bij STU leert dat de lokale studentenadministratie verzuimd heeft om iets aan te vinken, waardoor het uitvoeren van die handelingen niet mogelijk was.

Visschers spreekt van signalen en niet direct van klachten. “De signalen die we ontvangen, gaan over moeilijkheden bij het overstappen naar een nieuw systeem, over de performance,  of ze betreffen echte bugs. In ieder geval doen we met alle signalen die we ontvangen, iets.” Wie ingelogd is, kan via de hulpknop opmerkingen verzenden. (NS)

New notebooks for freshmen
    Of the new batch of freshmen, 1177 are participating in the notebook arrangement, which enables them to purchase the Lenovo Thinkpad W520 at a substantial discount. Today, Thursday 1 September, they’ll all be presented with their new notebook in the Auditorium. It’ll be ready to use, including software and the education information system OASE.