Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

Inloggen bij DUO kan gevaarlijk zijn

5 september 2011 - Maak voorlopig geen gebruik van je DigiD, adviseert de Dienst Uitvoering Onderwijs. Studenten die een wijziging willen doorgeven, kunnen beter even bellen of een formulier per post opsturen.

Sinds enkele dagen hebben websites van de overheid een probleem: ze zijn niet altijd te vertrouwen. Want het bedrijf DigiNotar, dat de veiligheid van websites zou moeten garanderen, is gehackt.

Wie aan DUO een wijziging wil doorgeven, kan daarom een waarschuwing te zien krijgen. Negeer die waarschuwing niet, benadrukt een woordvoerder.
    Hij adviseert alle studenten hun DigiD de komende dagen liever niet te gebruiken. Hij verwijst naar een pagina met veel gestelde vragen van de rijksoverheid.

Voor zover bekend is de veiligheid van overheidwebsites nog niet daadwerkelijk in gevaar geweest. Het valt alleen niet honderd procent uit te sluiten dat mensen via een ‘certificaat’ van DigiNotar naar een valse website worden gelokt.(HOP)

Logging in to DUO may be dangerous
    DUO advises to not use your DigiD for now. Students who want to report changes in their situation should call or send in their forms by regular mail.