Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

DUO zwakt DigiD-alarm af

6 september 2011 - Zo gevaarlijk is het nu ook weer niet om met DigiD in te loggen bij de Dienst Uitvoering Onderwijs. Als studenten geen beveiligingswaarschuwing krijgen, is er niets aan de hand, zegt een woordvoerder.

x54_s.jpg

Eerder vandaag adviseerde DUO om de digitale inlogcodes van DigiD voorlopig niet meer te gebruiken. Studenten konden maar beter bellen of formulieren per post opsturen. Maar daar komt DUO nu van terug.

De veiligheid van DigiD is alleen in het geding als studenten daadwerkelijk een waarschuwing krijgen. Zo niet, dan is het business as usual en kunnen studenten gerust een nieuw adres of een andere wijziging doorgeven.

Sinds enkele dagen heeft de inlogtechniek DigiD een veiligheidsprobleem.
    Want één van de bedrijven die de veiligheid zou moeten garanderen, is gehackt. Het gaat om het bedrijf DigiNotar.

Voor zover bekend is de veiligheid van overheidwebsites nog niet daadwerkelijk in gevaar geweest. Het valt alleen niet honderd procent uit te sluiten dat mensen via een ‘certificaat’ van DigiNotar naar een valse website worden gelokt.

DUO verwijst naar een pagina met veel gestelde vragen van de rijksoverheid. (HOP)