Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

Bouwkundedocente wint IIR-prijs

6 september 2011 - Het proefschrift van Marija Trčka van de faculteit Bouwkunde is in de prijzen gevallen tijdens het Wereldkoudecongres van het International Institute of Refrigeration (IIR) in Praag eind augustus. x55_s.jpg
    Marija Trčka met haar award.

Het IIR, een internationale organisatie waarin momenteel 63 landen verenigd zijn, streeft de ontwikkeling van de koudetechniek na. Eens per vier jaar houdt het IIR een congres en kent daarbij zes prijzen toe aan jonge onderzoekers.

De Willis H. Carrier-prijs, waarmee wetenschappelijk werk op het gebied van airconditioning en warmtepompen wordt beloond, is dit jaar toegekend aan Marija Trčka. “De award betekent veel voor me. Het IIR is een grote organisatie en het is een eer om een dergelijke erkenning te krijgen van mensen uit het vakgebied”, aldus Trčka, inmiddels universitair docente binnen de unit Building Physics & Systems.

Eerder schreef Cursor een onderzoeksverhaal over Trčka’s promotie. (NS)

Lecturer at Department of Built Environment wins IIR Prize

The dissertation of Marija Trčka of the Department of the Built Environment won a prize at the World Conference on Cold in Prague organized by the International Institute of Refrigeration (IIR) in late August.