Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

Ondernemerschap promoten met een luchtkussen
    6 september 2011 - Het Brabant Center of Entrepeneurship (BCE) bracht ondernemerschapsactiviteiten binnen de TU/e gisteren onder de aandacht door studenten en medewerkers van een luchtkussen van vijf meter naar beneden te laten springen. Een harde windvlaag maakte abrupt een voortijdig einde aan de activiteit.

x57_s.jpg
    Foto | Bart van Overbeeke

Het BCE is een samenwerkingsverband tussen de Universiteit van Tilburg en de TU/e, met als doel ondernemersvaardigheden bij studenten en medewerkers te stimuleren. Onder het mom van ‘ready to jump’ vestigde het BCE onder meer de aandacht op alle ondernemerschapsvakken aan de TU/e. Verder werden de Brains Award (studentenwedstrijd waarbij ze hun ideeën of producten kunnen aandragen), New Venture Brabant (prijs voor innovatieve, startende bedrijven) en BCE Tycoon (ondernemersspel van BCE) gepromoot.

Zo’n drie kwartier voor het einde werd het gevaarte onverwacht omver geblazen door een flinke windvlaag. Er was toen niemand op het springkussen. (JvG)

Jumping for entrepreneurship
    Yesterday, the Brabant Center for Entrepreneurship (BCE) called attention to entrepreneurial activities at TU/e by having students and staff jump from an air cushion that was five meters high. Due to a strong gust of wind, the activity had to be cancelled abruptly.