Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

In week zes laptops gestolen

7 september 2011 - Uit verschillende TU/e-gebouwen zijn de afgelopen dagen laptops gestolen. Het gaat in totaal om zes laptops die werd ontvreemd tussen vrijdag 2 september en vandaag, woensdag 7 september.

Onder andere een laptop met tas, een fotocamera en twee sleutelbossen werden vrijdagmiddag 2 september gestolen uit Helix, onderkomen van de faculteit Scheikundige Technologie. Een medewerker had de spullen even achtergelaten in een ruimte op de tweede verdieping; hij ontdekte de diefstal rond tien over vier ’s middags. In Potentiaal, waarin de faculteit Electrical Engineering huist, werden tussen vrijdagmiddag en afgelopen maandagochtend twee laptops gestolen. De computers waren van dezelfde eigenaar, die deze had achtergelaten in een ruimte op de tiende verdieping.

Op maandag 5 september was het raak op twee plaatsen in het Hoofdgebouw. Van een studente Industrial Design werd tussen ongeveer 16.30 en 20.30 uur de laptop gestolen, inclusief tas en het kettingslot waarmee de eigenaresse de computer had vastgelegd. Dit gebeurde op de begane grond van het gebouw. Ook een beeldscherm en extern toetsenbord werden gestolen.

Hay Becks van de TU/e-beveiliging sluit niet uit dat de dader dezelfde dief is als die eind februari zijn slag sloeg bij studievereniging GEWIS. “De camerabeelden van die gast zijn heel duidelijk, ik durf vrijwel zeker te zeggen dat het om dezelfde persoon gaat. Het is een studentikoos type dat hier goed de weg lijkt te weten. Hij komt niet vaak, maar áls hij komt, heeft hij prijs.”

Later op maandagavond, tussen acht uur en half tien, verdween ook een laptop. De eigenaar, eveneens een student Industrial Design, had deze “waarschijnlijk” achtergelaten in het trappenhuis tussen de elfde en twaalfde verdieping van het gebouw, aldus teamleider Becks.

Vandaag, woensdag 7 september, kreeg de beveiliging een zesde laptopdiefstal gemeld. Deze laptop werd waarschijnlijk op maandag of dinsdag gestolen uit een ruimte op de eerste verdieping van Helix. (MvdV)

Six laptops gone within a week. In the past days, several laptops have been stolen from various TU/e buildings. The theft concerns a total of six laptops, stolen between Friday, September 2 and Wednesday, September 7