En hoe is het in...?

NL | EN

Ook UvA neemt Stapel onder de loep

26 september 2011 - De Universiteit van Amsterdam heeft besloten een eigen onderzoekscommissie in te stellen die het wetenschappelijk werk van fraudeur Diederik Stapel tegen het licht houdt. De oud-hoogleraar is in 1997 aan die universiteit gepromoveerd.

Sinds Stapel ruim twee weken geleden door de Universiteit van Tilburg is ontslagen, vragen wetenschappers zich af wanneer de fraude is begonnen. De Universiteit van Amsterdam, waar Stapels wetenschappelijke loopbaan van start ging, heeft nu besloten een commissie naar diens vroege wetenschappelijke werk te laten kijken.

Die commissie staat onder leiding van oud-hoogleraar en voormalig KNAW-president Pieter Drenth. Zij zal rapporteren aan de Tilburgse commissie, die onder leiding staat van Pim Levelt, eveneens voormalig KNAW-president. (HOP)

UvA to zoom in on Stapel as well
    The University of Amsterdam has decided to install their own research council to screen the scientific works of fraud Diederik Stapel. The former professor received his PhD from the university back in 1997.