En hoe is het in...?

NL | EN
    Diefstallen en aanhoudingen hooligans op campus
    26 september 2011 - Op het TU/e-terrein vonden afgelopen week op verschillende plaatsen diefstallen plaats. Daarnaast werd in de nacht van zaterdag op zondag op de campus een groep voetbalhooligans aangehouden die even daarvoor in de binnenstad voor onrust had gezorgd.

Koperdieven hebben afgelopen weekend opnieuw hun slag geslagen op het TU/e-terrein. Ditmaal was het de bliksemafleiding op het dak van het Auditorium die grotendeels werd meegenomen.
    Vorige week waren koperdieven al in touw bij het MultiMediaPaviljoen, waar staafjes koper in dichtgeplakte pakketjes klaar lagen om later te worden opgehaald. Eerder werden onder meer bij het Paviljoen, Catalyst en de Berging Bijzondere Chemicaliën al partijen koper buitgemaakt.

Voetbalhooligans aangehouden op campus
    De Eindhovense politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag op het TU/e-terrein verschillende Feyenoord-supporters aangehouden. Een groep hooligans had rond middernacht voor de nodige overlast en vernielingen gezorgd in de binnenstad.
    De politiemeldkamer waarschuwde de TU/e-beveiliging zondagochtend 25 september rond een uur ’s dat een groep relschoppers vanuit de stad de Dorgelolaan was overgestoken. Op camerabeelden van de universiteit was te zien dat een twintigtal supporters het Limbopad kwam opgelopen en langs beide kanten van de Dommel liep. Op verzoek van de politie zette de TU/e-beveiliging de slagbomen open, zodat de politie met auto’s, paarden en honden de campus op kon. Ook een helikoper kwam ter plaatse.
    In totaal werden die nacht in en rond het Eindhovense station vijfentwintig supporters aangehouden. Volgens Hay Becks van de TU/e-beveiliging vonden op het universiteitsterrein geen ongeregeldheden plaats.

Kluisje sportcentrum leeggeroofd
    Dieven hebben donderdag 22 september een kluisje leeggeroofd in het Studentensportcentrum. Uit het kastje werden onder meer een tassen, laarzen, een iPhone, een leren jasje en een zilveren armband gestolen.
    Het gestolen goed was eigendom van twee dames die aan het einde van de middag aan het sporten waren. Eén van hen verloor in of vlakbij de cardioruimte de kluissleutel, die vermoedelijk is opgeraapt door twee onbekende heren die kort in de cardioruimte waren. Op camerabeelden is te zien hoe ze even later het Studentensportcentrum verlaten; één van de slachtoffers meende te zien dat het tweetal er onder andere met haar tas vandoor ging.
    De dames, overigens geen studentes of medewerksters van de TU/e, hebben aangifte gedaan van de diefstal.

Laptop gestolen in N-laag
    Een Apple Mac Pro werd maandag 19 september gestolen vanuit N-laag. De laptop werd rond kwart voor drie ’s middags achtergelaten in een kamer op de tweede verdieping van de G-vleugel. Toen de eigenaar, een medewerker van de faculteit Technische Natuurkunde, rond half vier terugkwam in de ruimte, was de computer verdwenen. De kamer was niet afgesloten. (MvdV)

Theft and arrests hooligans on campus
    There were several reports of theft on TU/e grounds last week. Furthermore, early Sunday morning a group of soccer hooligans that had previously been making trouble in the city center was apprehended on campus.