En hoe is het in...?

NL | EN
    Expertmeeting aan TU/e over actief ouder worden
    27 september 2011 - Hoe kunnen bedrijven door innovatie bijdragen aan oplossingen voor vraagstukken die de vergrijzing met zich meebrengt? Hoe kan bijvoorbeeld ict worden ingezet om mensen langer zelfstandig te laten zijn? Deze vragen komen aan de orde tijdens de expertmeeting ‘Active Ageing’, op dinsdagavond 4 oktober aan de TU/e. x23_s.jpg

De beroepsbevolking in Europa wordt door vergrijzing steeds kleiner en de groep mensen die zorg nodig heeft, steeds groter. Tijdens de expertmeeting aan de TU/e hoopt het Europees Parlement Informatiebureau Nederland erachter te komen hoe bedrijfsleven en wetenschap samen kunnen werken aan innovatieve oplossingen hiervoor. De organisatie ziet de TU/e als een broedplaats van nieuwe ideeën en hoopt daarom dat studenten en medewerkers van de universiteit zullen aanhaken om hun ideeën over het onderwerp te delen.

Een paar van de sprekers tijdens de meeting zijn Europarlementariërs Lambert van Nistelrooij en Toine Manders, Jan Raaijmakers (bestuurder bij Glaxo Smith Kline) en Annemarie Muntz (directeur public affairs van Randstad).

De expertmeeting in het Auditorium van de TU/e begint op 4 oktober om 19.45 uur (inloop vanaf 19.00 uur). Klik hier voor meer informatie.
    Aanmelden kan (zolang er nog plaatsen zijn) tot 3 oktober via de mail. (MvdV)

TU/e expert meeting on growing older actively
    How can companies’ innovations add to solutions for problems concerning our aging society? What can ICT do to help people remain independent for a longer period of time, for example? Questions like these will be discussed at the expert meeting ‘Active Aging’, held at TU/e on Tuesday night, October 4.