En hoe is het in...?

NL | EN

TU/e krijgt eigen RoboCup Dutch Open

30 september 2011 - Het team Tech United dat al jarenlang wereldwijd op toernooien ereprijzen scoort met zijn robotvoetballers, gaat zelf een eigen internationaal toernooi houden. Met het zogeheten RoboCup Dutch Open wil Tech United vanaf 2012 jaarlijks alle topteams naar Eindhoven halen. Dat heeft Tech United deze week aangekondigd. x34_s.jpg
    Leden van Tech United tijdens een training.

Het toernooi wordt volgend jaar gehouden van 25 tot en met 29 april en zal plaatsvinden in het Indoor-Sportcentrum Eindhoven aan de Aalsterweg. Aan de competitie doen waarschijnlijk diverse klassen mee, zoals de Home League en de Junior League die speciaal voor kinderen is bedoeld.

De ‘eredivisie’ van het RoboCup Dutch Open wordt gevormd door de Mid-Size League. Dat is ook de competitie waar Tech United al sinds enige jaren de toon zet. Afgelopen zomer werd het team in Istanbul voor de vierde keer op rij vice-wereldkampioen. In de WK-finale werd toen nipt verloren van een Chinees team.

De RoboCup Dutch Open moet volgens Robin Soetens, Office Manager van Tech United, de robotica in Nederland ‘een impuls geven qua populariteit’. “We hopen met het toernooi veel publiek naar de sporthal te trekken. Wat ons betreft wordt het een internationaal topevenement met veel uitstraling. Vorige week heeft de mondiale organisatie van RoboCup toestemming gegeven voor het toernooi. We gaan ons nu richten op het binnenhalen van aansprekende teams en sponsors.” (FvO)
    TU/e to have own RoboCup Dutch Open
    The Tech United team, which has been a top scorer with its robot soccer players, will be starting their own international tournament. With the competition, named RoboCup Dutch Open, Tech United wants to bring all major teams to Eindhoven every year, starting from 2012. Tech United announced their plans this week.