En hoe is het in...?

NL | EN

Eerste poolparty voor Eindhovense studenten

4 oktober 2011 - Vijfhonderd feestende studenten in een tropisch zwemparadijs, dansend in het water of chillend aan de rand van het bad met een biertje in de hand. Dat is wat organisatie WASSADAMO voor ogen heeft bij het organiseren van Aquavaganza. Op 22 oktober is de Tongelreep afgehuurd voor studenten van de TU/e en Fontys. x41_s.jpg
    De Tongelreep.

Het ‘kinderzwembadgegil’ wordt die avond vervangen door muziek van dj Lucy, We are AR, Duo Penotti en Filip Lacor. Er wordt een ‘strand’ gecreëerd door het waterpeil, dat normaal 1.80 m hoog is, te verlagen. WASSADAMO, een dispuut van SSRE, wil er graag 30 cm vanaf, De Tongelreep vindt 10 cm genoeg. Het afgepompte water kan namelijk niet hergebruikt worden. En hoe lager, hoe onveiliger voor mensen die van de badrand vallen. “Het bier mag in het water gedronken worden maar het is niet de bedoeling dat ermee gegooid wordt”, zegt Esther Vonken, die bij De Tongelreep speciale activiteiten coördineert. “Dan zullen studenten door toezichthouders worden aangesproken.”
    Het zwembadwater wordt continue ververst. Op 22 oktober zal het wat intensiever door de filters worden geperst.
    Entreekaarten á 15 euro zijn al te koop. (NS)

First pool party for Eindhoven students
    Five hundred partying students at a subtropical indoor swimming pool, dancing in the water or chilling at the pool’s edge, beer in hand. It’s how the WASSADAMO organization pictures their Aquavaganza event. On October 22, the Tongelreep has been rented out for TU/e and Fontys students.