En hoe is het in...?

NL | EN

Loopings voor bestuurleden sportverenigingen

23 september 2011 - Vijftien (oud-)bestuursleden van TU/e-sportverenigingen kwamen vorige week naar luchtmachtbasis De Peel om te zweefvliegen. Zweefvliegclub Eindhovense Studenten en dochterclub Koninklijke Luchtmacht zc De Peel wilden hun sport onder de aandacht brengen op de jaarlijkse besturendag. Dat lukte, alleen jammer dat er ‘dode lucht’ was. x9_s.jpg

In zo’n zes tot zeven minuten is de kist weer beneden. De piloten Ad Drijgers, Jeroen Coebergh en Humphrey Meijer proberen in die korte tijd een zo mooi mogelijke vlucht te maken. Zwenken, draaien en loopings. Een klaverblad wordt ook geprobeerd maar vanwege de korte vliegtijd komt het nog niet eens tot een halve. De lucht is dood, dat wil zeggen dat er geen turbulentie is, en bovendien is er wind. Daardoor rammelt de kist af en toe wat meer dan gewenst.

Maar de ervaring is er niet minder om; de deelnemers zijn allen onder de indruk. ZES-president en organisator van deze dag Björn Janson, beseft dat er onder hen geen potentiële leden zijn. “Zij zijn veel te druk met hun eigen vereniging. Maar het zijn wel actieve studenten en we hopen op mond tot mond reclame. En zo’n dag is natuurlijk reuze gezellig.”

Studenten die geen looping krijgen in de eerste vlucht mogen nog een keer vliegen om het toch mee te maken. Gelukkig wordt niemand ziek van al het gedraai. (NS)

Loopings for board members sport associations

Last week, fifteen (former) board members of TU/e’s sports associations came to airbase De Peel for some gliding. Gliding club Eindhoven Students and its subsidiary Royal Air force zc De Peel wanted to bring their sport under the attention during the annual board day.