En hoe is het in...?

NL | EN
    Van Lint Sportweek komt eraan
    9 december 2011 - In de week voor de kerstvakantie treden Eindhovense studenten van de TU/e, Fontys en Design Academy weer aan voor de Van Lint Studenten Sportweek (LSSW). De onderlinge krachtmeting is van 19 tot en met 22 december in het Studentensportcentrum (SSC). Een combinatie van sporten en feesten, zo laat de organiserende Eindhovense Studenten Sportfederatie (ESSF) weten.   x20_s.jpg

De sportweek begint iedere dag om 17.30 uur en omvat zestien diverse sporten. De deelnemende teams bestaan uit sportende studenten die eens een andere tak van sport willen proberen. Het gaat om mensen uit studieverenigingen, studentenverenigingen, maar natuurlijk ook groepjes samengeraapte studenten die dat zichzelf wil testen.

De meeste finales vinden plaats op donderdagavond. Na afloop van iedere sportavond, vindt er een feest plaats in de kantine van het SSC, voor de gelegenheid omgedoopt tot ‘Het Holland House’. De aankleding van het feest is telkens in stijl van het thema: Op maandag is dat ‘RED night district’. Een dag later gevolgd door ‘Sensation WHITE’. ’s Woensdags is gekozen voor ‘Into the BLUE’ en donderdag wordt de sportweek afgesloten met een heuse Holland party in ORANJE.

Ook is gedacht aan het goede doel. Met een spinningmarathon tijdens de laatste 24 uur van de sportweek, wil de LSSW geld ophalen voor het Koningin Wilhelmina Fonds dat strijdt tegen kanker. De actie is ook bedoeld als steuntje in de rug voor een aantal sportdocenten, medewerkers en studenten, verbonden aan het SSC, dat tijdens de volgende editie van Alpe d’HuZes de fameuze berg uit de Tour de France wil gaan beklimmen.

De sportweek, ooit begonnen om sport te promoten onder studenten in Eindhoven, loopt al sinds de jaren zeventig en is met 350 deelnemende teams het grootste indoor-studentensportevenement van Eindhoven. In het verleden stond het evenement bekend als de Eindhovense Studenten Sport Week (ESSW). Als eerbetoon aan Prof. Jack van Lint, die veel werk heeft verricht voor de TU/e en het SSC, is de sportweek vanaf 2004 naar hem vernoemd.

Wie nog mee wil doen aan de LSSW moet snel zijn, want er zijn nog maar wening plaatsen beschikbaar, aldus het ESSF. Meer informatie en inschrijven kan via hun site. (FvO)

Van Lint Sports Week upcoming
    In the week prior to Christmas break, Eindhoven students of TU/e, Fontys and the Design Academy will be competing in the Van Lint Students Sports Week (LSSW). The showdown will take place in the Students Sports Center from December 19-22. The event will be a combination of athletics and partying, says organizer Eindhoven Student Sports Federation (ESSF).
    The sports week competitions will start daily at 5.30PM and include sixteen disciplines. Participating teams are made up of students who want to try another sport for a change. They can be people from study or student associations, but also more or less random groups of students who want to prove their worth.
    Most finales are on Thursday Night. Every night, after the games, there’ll be a party in the SSC canteen, which will be ‘The Holland House’ for the occasion. The parties will all have a specific theme: on Monday, it’s ‘RED Night District’, followed by ‘Sensation WHITE’. On Wednesday, the theme’s ‘Into the BLUE’, and the Sports Week will end on Thursday with a real Holland Party, in ORANGE of course.