En hoe is het in...?

NL | EN
    Namen alle TU/e-majors Bachelor College bekend
    17 januari 2012 - De namen van alle vijf de nieuwe majors, die in september van start gaan als onderdeel van het Bachelor College van de TU/e, zijn bekend. De nieuwkomers zijn Web Science (W&I), Automotive (EE), Psychology and Technology (IE&IS), Sustainable Innovation (IE&IS) en Medische Wetenschappen en Technologie (BMT).
    Web Science combineert informatica met andere disciplines om te begrijpen hoe internet is ontstaan, wordt gebruikt en zich zal ontwikkelen. Studenten leren de technische aspecten van internet, de fundamentele principes erachter en de rol van internet in de maatschappij.

De opleiding Automotive leidt ingenieurs op die een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan ontwikkelingen met betrekking tot schoon rijden en minder files dankzij ‘slimme’ auto’s. Studenten leren om de auto als totaalsysteem te doorgronden.

De major Psychology and Technology richt zich op wat technologie met mensen doet en hoe je met behulp van psychologische kennis technologie optimaal kunt laten werken voor mensen. Ook leren studenten hoe ze met behulp van de psychologie nieuwe technologische toepassingen kunnen ontwerpen, zoals motiverende revalidatietechnologie, sociale robots, of breincomputer interfaces.

Bij Sustainable Innovation bestuderen studenten vanaf 2012 innovaties vanuit technisch, economisch en sociaal perspectief, zodat de samenleving duurzaam gaat consumeren en produceren.

Medische Wetenschappen en Technologie leidt de toekomstige student op tot biomedisch onderzoeker. Ze leren onderzoek te doen waardoor ziektes beter kunnen worden behandeld, eerder kunnen worden opgespoord of zelfs kunnen worden voorkomen. Studenten leren bovendien om technologische innovaties toe te passen in het biomedisch onderzoek.

De majors komen ook aan bod tijdens de open dagen van komende vrijdag 20 januari en zaterdag 21 januari. In het midden van het Auditorium komt een zuil met daarop items die verwijzen naar ‘casussen’ bij de stands van verschillende opleidingen. Zo profileert Psychology and Technology zich met 3D-televisie. (JvG)
    Names all TU/e majors of Bachelor College revealed

The names of all five new majors that will start in September as part of TU/e's Bachelor College have been revealed. The new programs are Web Science (W&I), Automtive (EE), Psychology and Technology (IE&IS), Sustainable Innovation (IE&IS), and Medical Science and Technology (BMT).