En hoe is het in...?

NL | EN

Lancering AutomotiveNL
    "We maken van deze regio één groot testlab"

18 januari 2012 - Minister Maxime Verhagen lanceert dinsdag 24 januari AutomotiveNL op AutomotiveCampusNL in Helmond. Deze overkoepelende organisatie gaat de Nederlandse automotive sector nationaal en internationaal vertegenwoordigen en verder op de kaart zetten. Dagvoorzitter is Carlo van de Weijer, directeur Strategic Area Smart Mobility van de TU/e. University Racing Eindhoven (URE) en Lupo EL geven dinsdag een presentatie. x22_s.jpg
    Carlo van de Weijer is dagvoorzitter bij de lancering van AutomotiveNL.
    Archieffoto l Bart van Overbeeke
    “We gaan van deze regio één groot testlab maken”, stelt Carlo van de Weijer. De TU/e gaat meer gebruik maken van de labfaciliteiten op AutomotiveCampusNL, er een deel van het onderwijs verzorgen en intensiever samenwerken met andere aangesloten instanties. Een voorbeeld van zo’n samenwerking is de testomgeving Dutch Integrated Testsite Cooperative Mobility, waarbij de TU/e met onder meer TNO technologie voor coöperatieve verkeerssystemen test. “Technologie die we hier ontdekken, kan daar worden getest”, stelt Van de Weijer.

Komende dinsdag zijn er onder meer speeches van minister Maxime Verhagen, Paul Krieckaert (directeur AutomotiveNL), Amandus Lundqvist (voorzitter Topteam High Tech Systemen en Materialen en voormalig collegevoorzitter van de TU/e) en van Van de Weijer. Op het Helmondse campusterrein zijn verschillende demonstraties, waarbij het Eindhovense studenten raceteam URE uitleg geeft over hun raceauto en waar ook de Lupo EL van de TU/e te zien is; een volledig elektrisch aangedreven onderzoeksauto. (JvG)
    Launch AutomotiveNL
    “We'll make the region into one giant test lab”

On Tuesday, January 24, Minister Maxime Verhagen will be launching AutomotiveNL at the AutomotiveCampusNL in Helmond. The umbrella organization will be representing the Dutch automotive sector both nationally and internationally, as well as put it on the map. Chairman of the day will be Carlo de Weijer, director of Strategic Area Smart Mobility at TU/e. University Racing Eindhoven (URE) and Lupo EL will give a presentation on Tuesday.