En hoe is het in...?

NL | EN
    Nieuwe ontwerpersopleiding van start
    20 januari 2012 - De tweejarige ontwerpersopleiding Smart Energy Buildings and Cities (SEBC) gaat komende maandag, 23 januari, officieel van start. Twaalf trainees krijgen maandag hun introductie. Ook bij Technische Natuurkunde start binnenkort een ontwerpersopleiding.
    De ontwerpersopleiding is de tiende van de TU/e en maakt onderdeel uit van het Stan Ackermans Instituut van de drie technische universiteiten. Het programma –dat als focus heeft om een slimmere en duurzamere gebouwde omgeving te realiseren- is in samenwerking met KIC InnoEnergy opgesteld. Naast de TU/e participeren twee onderwijsinstellingen uit Barcelona en een uit Stockholm in het internationaal geörienteerde programma. Bij SEBC zijn verschillende opleidingen betrokken, penvoerder is de faculteit Bouwkunde.

Een elfde ontwerpersopleiding is in aantocht. De faculteiten Technische Natuurkunde, Electrical Engineering en Biomedische Technologie hebben plannen om dit voorjaar te starten met de opleiding die als voorlopige naam PDeng Health & Wellbeing heeft. Het idee is om onder die opleiding drie tracks te plaatsen, namelijk die van klinische informaticus, Qualified Medical Engineer en Healthcare Systems Design. (JvG)
    Launch new design program
    The two-year design program Smart Energy Buildings and Cities (SEBC) will be officially launched next Monday, January 23. Twelve trainees will be enjoying their introduction on Monday. Applied Physics will also start a new design program soon.