En hoe is het in...?

NL | EN
    Rector Van Duijn blijft langer om Bachelor College
    24 januari 2012 - Rector prof.dr.ir. Hans van Duijn en CvB-lid mr. Jo van Ham mogen na afloop van hun huidige termijn aanblijven. Dat heeft de Raad van Toezicht eerder deze maand besloten. Van Duijn wordt daarmee de eerste rector magnificus van de TU/e die meer dan twee termijnen vol maakt. x39_s.jpg
    Het CvB van de TU/e. In het midden Jo van Ham (l) en Hans van Duijn. Foto | Bart van Overbeeke

Van Duijn is al rector sinds 1 april 2005 en wordt per 1 april volgend jaar voor twee jaar herbenoemd, bevestigt universiteitssecretaris ir. Harry Roumen. Er is volgens hem geen maximum gesteld aan de periode dat iemand deel mag uitmaken van het College van Bestuur van de universiteit, maar de verlenging voor Van Duijn is wel bijzonder. “Het is de eerste keer dat een rector langer dan acht jaar deel uitmaakt van het College van Bestuur van de TU/e.”

De verlenging van het rectorschap van Van Duijn hangt volgens de universiteitssecretaris samen met de “ingrijpende veranderingen op onderwijsgebied” die de komende tijd onder aanvoering van Van Duijn plaatsvinden. Roumen doelt hiermee op de invoering van het Bachelor College. Dat de rector geen volledige extra termijn zal volmaken, hangt samen met zijn leeftijd: Van Duijn hoopt in 2015 de pensioensgerechtigde leeftijd van 65 jaar te bereiken.

De huidige aanstelling van Van Ham loopt per 1 oktober 2012 af en wordt met een termijn van vier jaar verlengd. Van Ham is lid van het College van Bestuur sinds 1 oktober 2008. (TJ)

Rector Van Duijn stays for Bachelor College

Rector Hans van Duijn and Excecutive Board member mr. Jo van Ham can stay on after their current term. The University Council has decided on the matter earlier this month. Van Duijn will be the first-ever Rector at TU/e to have served more than two terms.