En hoe is het in...?

NL | EN
    Robots van de TU/e in Villa Achterwerk
    24 januari 2012 - Programmamanager Robotica dr.ir. Heico Sandee en de robots van de TU/e kregen gisteren, 23 januari, de hele dag een televisiecrew over de vloer. Het Villa Achterwerkprogramma ‘In de schoenen van..’ werd opgenomen in Gemini. Presentator Tim Haars (bekend van onder andere 6pack en New Kids) kroop in de huid van Sandee en leefde een dag als ‘onderzoeker’. x42_s.jpg
    “Het filmen begon ’s ochtends al bij mij thuis”, vertelt Sandee. Hij had de crew letterlijk de hele dag over de vloer. “Het programma begint met een shot van Tim die ’s ochtends verbaasd wakker wordt in mijn huis; hij weet niet waar hij is. Dan komt hij erachter dat hij onderzoeker is voor een dag.” Als eerste komt de robotstofzuiger die Sandee thuis heeft staan in beeld. Daarna vertrekt het gezelschap naar de TU/e.

Servicerobot AMIGO kwam als eerste aan bod. “Er was een ‘probleempje’ met één van de armen van de robot, dat werd opgelost door Tim en de aanwezige studenten.” Daarna ging het gezelschap naar de lopende humanoid robot Tulip waar ze testjes deden met de robot. Vervolgens bracht Sandee ze naar Sofie, de operatierobot van de TU/e. Als laatste speelde Haars een potje voetbal met de robots van TechUnited. “Schuin boven het voetbalveld zijn OGO-hokjes met glazen wanden waarin studenten aan het werk waren. Zodra wij binnenkwamen stonden ze twee rijen dik te kijken natuurlijk.”

‘In de schoenen van een onderzoeker’ wordt zondag 5 februari om 9 uur ’s ochtends uitgezonden in Villa Achterwerk op Nederland 3. De zaterdag daarna is de herhaling te zien. Het programma komt ook op Uitzending Gemist.

Ook tv-programma Klokhuis is komen filmen bij de TU/e. De tv-ploeg liep halverwege 2011 al rond op de TU/e. In de uitzending van morgen (25 januari, 18.25 uur, Nederland 3) komen de volledig elektrische auto Lupo EL en University Racing Eindhoven aan bod. (EdG)
    TU/e robots in Villa Achterwerk
    Yesterday, January 23, Robotics Program manager dr.ir. Heico Sandee and TU/e's robots were visited by a television crew. The Villa Achterwerk show 'In de schoenen van...' (in the shoes of...) was filmed in Gemini. Presenter Tim Haars (knows for his 6Pack and New Kids performances) put himself in the shoes of Sandee and lived the life of a 'researcher' for a day.