En hoe is het in...?

NL | EN

University Club dag dicht wegens stankoverlast

25 januari 2012 - De University Club in het Hoofdgebouw van de de TU/e is vandaag de hele dag gesloten. Alle reserveringen zijn verzet naar een andere datum of verplaatst naar De Zwarte Doos. Aanleiding is de stankoverlast in de keuken nadat een pan met schenkel in de nacht van dinsdag op woensdag droogkookte. De rook die door de zwart geblaakte pan vrijkwam, is in de verre omtrek van het restaurant te ruiken. Dat laat Monique Kuyck van Services (Dienst Interne Zaken) weten. x47_s.jpg

Of er te weinig water in de pan zat, of het vuur te hoog stond, is niet duidelijk. Maar dankzij een alerte medewerker van de beveiliging werd erger voorkomen. Hij ontdekte rond half zeven in de ochtend de chaos. Hoewel het restaurant wel is uitgerust met een sprinklerinstallatie, zijn er geen rookmelders. Daardoor kon de pan met vlees ongestoord op het fornuis doorpruttelen.

Volgens Kuyck wordt met man en macht gewerkt aan de schoonmaak van het restaurant. De werkruimte en de eetzaal worden helemaal gereinigd. Het tapijt krijgt een shampookuur om de penetrante geur te verwijderen.

De gasten die voor donderdag hebben geboekt, zullen een alternatief aangeboden krijgen als ze vinden dat het restaurant nog steeds een naar luchtje heeft. Maar Kuyck, die zelf morgen een groep Aziatische gasten in de University Club ontvangt, is ervan overtuigd dat er niets meer te merken zal zijn van het voorval. (FvO)

University Club closed because of the stench in the kitchen

The University Club in TU/e's Hoofdgebouw will be closed for the day. All reservations have been moved to a later date or to de Zwarte Doos. The reason is the stench in the kitchen coming from a pan of shank that was on the stove all night from Tuesday to Wednesday. The smoke coming from the blackened pot can be smelt throughout the restaurant and beyond. Wheter there was too little water in the pan or the stove was set too high is unknown, but an attentive security member prevented the situation from escalating. He discovered the chaos around six thirty in the morning. The restaurant's equipped with sprinklers, but there are no smoke detectors, which is why the pan with meat could keep simmering.