En hoe is het in...?

NL | EN
    “Hier hebben jullie alvast wat lucht”
    12 januari 2012 - Studieverenigingen Thor (Electrical Engineering) en Van der Waals (Technische Natuurkunde) zijn vanmiddag naar het College van Bestuur gestapt. Ze zijn het niet eens over de nieuwbouwplannen; daarin is geen plaats voor een borrelruimte. “Ze wilden graag naar ons luisteren”, vertelt Dorris Slapak, penningmeester bij Van der Waals. x6_s.jpg
    Leden van Thor op weg naar HG

“Ze hebben gezegd dat ze hun best gaan doen voor onze borrelruimte. Binnen het budget natuurlijk”, zegt Slapak. Secretaris van de universiteit Ir. Harry Roumen en voorzitter van het CvB Dr.ir. Arno Peels zullen er vanavond om 17.00 uur ook bij zijn als de 700 handtekeningen overhandigd worden aan het College van Bestuur.

De leden van de verenigingen lopen vanavond rond met grote bossen ballonnen. “In de nieuwe plannen is het Atrium een leeg gebouw”, zegt Bart Straten, lid van Thor. “Waarom geen verdiepingen, zodat er meer ruimte is om te studeren of te werken? Wij brengen ballonnen, zodat ze alvast wat lucht hebben.”

“We hopen op een grote opkomst”, zegt Slapak. “Op die manier wordt het College van Bestuur extra doordrongen van het belang van de borrelruimte.” Straten beaamt dat. “We willen laten zien dat de borrelruimte belangrijk is voor zowel studenten als medewerkers. Er worden contacten gelegd voor bijvoorbeeld stageplaatsen en werk.” Ook wordt de ruimte gebruikt als vergaderplek van de studievereniging. “We waren bang dat mensen zouden denken dat wij de ruimte alleen maar gebruiken om te zuipen. Het is veel meer dan dat.” (EdG)

“There, have some air”
    Study associations Thor (Electrical Engineering) and Van der Waals (Applied Physics) have gone to the Executive Board yesterday. They don’t agree with the new construction plan, since it doesn’t leave room for a common area. “They were happy to listen to us”, says Dorris Slapak, Van der Waals’ treasurer.