En hoe is het in...?

NL | EN
    Nieuwe auto University Racing Eindhoven
    13 januari 2012 - University Racing Eindhoven (URE) presenteerde gisteren het ontwerp voor hun nieuwe auto, de URE07. De presentatie vond plaats in de Blauwe Zaal in het Auditorium. Het nieuwe model heeft onder andere meer vermogen, een ‘uitstekende’ elektromotor, betere elektrische aandrijving en is efficiënter dan de vorige modellen. x9_s.jpg
    “Dit jaar willen we de auto 30 april al raceklaar hebben om hem te testen”, vertelt Thomas Hafkamp, team manager van URE. “Op die manier komen we er op tijd achter of er nog iets mis is met de auto, dan kunnen we er nog iets aan doen. We zijn al een heel eind. De carbon fiber monocoque is al af”, vertelt Hafkamp.

Het team heeft een elektromotor gekocht, die veel vermogen heeft en relatief energiezuinig is. Het team heeft verschillende plannen voor de auto. “We ontwikkelen onze eigen regenbanden. We willen een draadloos systeem maken dat de temperatuur en de druk van de banden doorstuurt naar een dataloggingsysteem. Op die manier kunnen we de werking van banden beter onderzoeken”, legt Hafkamp uit.

De URE07 is, anders dan de naam doet vermoeden, de achtste auto die het team heeft gemaakt. “Nadat we URE05 hadden gemaakt, besloten we er een elektrische versie van te maken. Dat werd URE05e. Sindsdien zijn onze auto’s elektrisch.” De eerste wedstrijd binnen de Formula Student Electric Competition staat gepland voor 11 juli in Silverstone. (EdG)
    Beluister ook dit interview.

New car University Racing Eindhoven

Yesterday, University Racing Eindhoven (URE) presented the design for their new car, the URE07. It was presented in the Auditorium's Blauwe Zaal. The new model features more power, an 'excellent' electric motor, improved electric drive and it's more efficient than previous models.