En hoe is het in...?

NL | EN
    Wethouder Schreurs houdt kantoor op TU/e-terrein
    08 februari 2012 - De Eindhovense wethouder Mary-Ann Schreurs, die innovatie in haar portefeuille heeft, gaat vanaf vandaag, woensdag 8 februari, één dag in de week kantoor houden op de TU/e. Ze wil zo dichterbij de ontwikkelingen op innovatiegebied komen te zitten, en dan met name bij die ontwikkelingen die ertoe doen op sociaal-maatschappelijk terrein. Hoelang ze dit gaat doen, is nog niet bekend. x32_s.jpg
    Mary-Ann Schreurs. Archieffoto | Bart van Overbeeke

Wethouder Schreurs gaat kantoor houden in Connector, het voormalige TeMa-gebouw. Daar zit momenteel ook kartrekker Rick Harwig van de strategic area Energy.

Steef Blok, directeur van het Innovation Lab van de TU/e, vindt het om te beginnen heel stoer van Schreurs om deze stap te zetten. Blok: “Ik kan haar nu al garanderen dat haar perceptie op innovatie en op de manier waarop deze universiteit daar mee omgaat, compleet zal veranderen.”

Blok heeft zelf een half jaar terug een vergelijkbaar voorstel neergelegd bij de provincie. “Ik heb ze toen voorgesteld om een medewerker een half jaar te laten meedraaien bij het Innovation Lab. Als universiteit dienen we veel voorstellen en subsidieaanvragen in bij de provincie, waar allerlei indicatoren aan hangen, zoals het aantal bv’s dat er uit kan ontstaan, of hoeveel patenten het gaat opleveren. Pas door hier zelf een kijkje in de keuken te komen nemen, kun je leren wat nu precies de waarde is van een bv of een patent. Daarvoor moet je je op de werkvloer begeven. Ook dan merk je pas wat het betekent als een starter aan het begin van zijn onderneming worstelt met een tekort aan startkapitaal en hoe moeilijk het is om geld uit de markt te halen.”

Blok heeft ook al een kantoortje voor Schreurs beschikbaar in het MultiMediaPaviljoen (MMP), waar het Innovation Lab zit. “Ze is hier van harte welkom en ik ga zeker het initiatief nemen om op woensdag een keer bij haar langs te gaan voor een goed gesprek.” (HK)

Alderwoman Schreurs holds office at TU/e grounds

Eindhoven alderwoman Mary-Ann Schreurs of Innovation will be holding office at TU/e one day a week as of today, Wednesday February 8. In doing so, she wants to be closer to developments in the field of innovation, and she’s especially interested in developments that affect society. How long she’ll be at TU/e is yet unknown.