En hoe is het in...?

NL | EN
    ‘Wie is de Bouwkunde-Mol?’
    27 januari 2012 - Studievereniging CHEOPS (Bouwkunde) gaat een eigen versie van het populaire programma ‘Wie is de Mol?’ maken. De selectiedag is op vrijdag 10 februari en de opnames zijn in maart. x4_s.jpg
    Op de selectiedag worden vier of vijf spellen gedaan verspreid over de campus. Dezelfde soort als er gespeeld worden tijdens het tv-programma. “We hebben heel veel afleveringen van het programma gekeken als voorbereiding zodat we dezelfde soort spellen konden verzinnen als ze doen in het tv-programma , alleen dan 'bouwkundig gerelateerd'”, vertelt Rick Melchers, PR-commissaris bij CHEOPS. De dag eindigt in Vertigo, waar bekend gemaakt wordt wie door de selectie zijn gekomen. Ook beslist het bestuur wie de mol van het gezelschap wordt. “Uiteraard blijft dat voor de andere mensen geheim”, zegt Melchers.

Het spel wordt gespeeld op 2 tot en met 4 maart op een nog geheime locatie. CHEOPS heeft twee studenten van de Utrechtse Filmacademie gevraagd om het te filmen. “Zij gaan het ook monteren voor ons; uiteindelijk willen we drie afleveringen hebben die we aan de rest van de Bouwkundestudenten kunnen laten zien in de pauzes.” Studievereniging GEWIS (Wiskunde & Informatica) heeft al eerder een versie van ‘Wie is de Mol?’ gemaakt. CHEOPS-leden hebben dan ook contact opgenomen met hun collega’s om wat ‘tips and tricks’ te krijgen. “GEWIS had het spel zelf gefilmd. Wij wilden een betere kwaliteit film, zodat iedereen goed kan zien hoe spel ging”, vertelt Melchers. Wanneer het uitgezonden wordt, is nog niet duidelijk. “Dat ligt aan hoe lang het duurt om de afleveringen te monteren.”

De studievereniging hoopt nog op meer inschrijvingen. Tot nu toe hebben achttien mensen zich gemeld voor de selectiedag, vertelt Melchers. “Het zou veel leuker zijn als er meer mensen meedoen. Nu hoeven er maar drie mensen af te vallen.”

De hoofdprijs van het spel is een stagedag bij aannemer Heijmans, de hoofdsponsor. De organisatie geeft ook nog kleinere prijzen weg, maar moet daar nog invulling aan geven. (EdG)

Inschrijven voor de selectiedag kan aan de CHEOPS-balie in Vertigo.
    summary