En hoe is het in...?

NL | EN
    Toverlab, Chemieshow en Natuurkundecircus
    horen voortaan bij sCoolscience
    30 januari 2012 - De landelijke Stichting Techniekpromotie heeft voor de brainportregio Zuidoost Nederland sCoolscience gelanceerd. Dat is een nieuwe centrale portal voor wetenschap- en techniektalentontwikkeling van kinderen van 4 tot en met 15 jaar. De TU/e heeft hiervoor afspraken gemaakt met Fontys Techniekopleidingen, Fontys Pabo, Pabo de Kempel en ROC Eindhoven. x7_s.jpg

Bekende TU/e activiteiten als de Kindercolleges, de FIRST LEGO League regio Eindhoven en ook het Toverlab, de Chemieshow en het Natuurkundecircus worden vanaf nu onder de vlag van sCoolscience gepresenteerd.

Volgens adjunct directeur Eveline Hommen van Stichting Techniekpromotie is dat om een duidelijk regionaal gezicht te tonen. ”Leraren krijgen zo een one-stop-shop om techniek en wetenschap op een kwalitatieve manier te verankeren in hun lesprogramma. Hoogleraren, studenten, onderzoekers en management van de TU/e weten nu dat ze met een verzoek vanuit sCoolscience te maken hebben met de regionale tak van Stichting Techniekpromotie. Wel zo duidelijk.”(NS)

Magic Lab, Chemistry Show and Science Circus now part of sCoolscience
    For the Brainport region of the southeastern part of the Netherlands, the national Stichting Techniekpromotie (foundation for the promotion of technology) launched sCoolscience. It's a new, central portal for the development of science and technology among children aged 4-15. TU/e has made arrangements with Fontys Techniekopleidingen (technology programs), Fontys Pabo (teacher training), Pabo de Kempel, and ROC Eindhoven.