En hoe is het in...?

NL | EN
    Oriënteren, vergelijken en netwerken op Bedrijvendag
    14 februari 2012 - Bij wat voor bedrijf wil ik straks werken? Waarin onderscheiden bedrijven in dezelfde branche zich? Wat voor bedrijfscultuur past bij mij? En deugt mijn cv een beetje? Voor de antwoorden op dergelijke vragen kunnen TU/e-studenten op woensdag 29 februari terecht op de Bedrijvendag in het Auditorium en Hoofdgebouw. x19_s.jpg
    Een eerdere editie van de Bedrijvendag.

Ruim honderd bedrijven presenteren zich op de laatste dag van deze maand met stands op de Bedrijvendag, onderdeel van de Wervingsdagen 2012. Studenten kunnen hier in gesprek gaan met recruiters en zich oriënteren op stage- en afstudeermogelijkheden of op een baan na hun afstuderen.
    Daarmee richt de Bedrijvendag zich in eerste instantie op masterstudenten, “maar ook voor bachelorstudenten kan het interessant zijn om eens te kijken: wat kan ik later met mijn studie gaan doen? Waar liggen de kansen, waar doe ik het voor?”, aldus Gertjan van Drunen, secretaris van de Wervingsdagen.

Daarnaast geven vertegenwoordigers van ruim twintig bedrijven op de Bedrijvendag duopresentaties, waardoor toehoorders steeds twee bedrijven -vaak uit dezelfde branche- kunnen vergelijken. Zo zijn er duopresentaties van DSM en Sabic, van KPMG en The Boston Consulting Group en van ExxonMobil en Shell.

Via de site van de Wervingsdagen kunnen studenten tevens een ‘cultuurtest’ maken. De ‘Kies je werkgever’- test is volgens Van Drunen het initiatief van enkele afstudeerders “die zó veel bedrijven zagen dat ze na hun afstuderen niet wisten waar ze moesten beginnen”. Via de test, opgesteld met medewerking van diverse bedrijven, komt de invuller erachter welke bedrijven het best bij zijn of haar persoonlijkheid en werkstijl passen.

De voorbije jaren trok het evenement zo'n tweeduizend studenten. De komende Bedrijvendag wordt geopend door Peter Swinkels, oud-directeur van Bavaria, tegenwoordig president-commissaris van PSV en voorzitter van BZW (Brabants-Zeeuwse Werkgeversvereniging). De dag, waarvoor studenten zich niet hoeven in te schrijven, wordt afgesloten met een borrel in het Auditorium. (MvdV)

Klik hier voor meer informatie over de Bedrijvendag.

Exploring, comparing and networking at Career Expo
    What kind of company would I like to work at later? How do businesses in the same field compare? What corporate culture do I associate with? And how’s my resume? For answers to these and related questions, TU/e students can visit the Career Expo in the Auditorium and Hoofdgebouw on Wednesday, February 29. There’s no need to sign up.