En hoe is het in...?

NL | EN
    Kroegentocht GELIMBO op de campus
    16 februari 2012 - GELIMBO-prins Daan den Uurste bezocht donderdagmiddag even de redactie van Cursor. In zijn gevolg vier leden van de Raad van Elf. "De rest moest nog college volgen", schateren ze. Na het vertrek bleef de bierlucht nog enige tijd in het lokaal hangen. Een teken dat de geur van carnaval zich begint te verspreiden in het zuiden. x30_s.jpg
    Een afvaardiging van GELIMBO op de redactie van Cursor.

Veel tijd om te blijven hangen, heeft het gezelschap niet. GELIMBO, een dispuut van studievereniging GEWIS, heeft nog visites op stapel staan bij de borrels van de studieverenigingen Japie, Industria en GEWIS. En omdat daar wel een tap staat, kost het afscheid van Cursor de dorstige hoogwaardigheidsbekleders dan ook weinig moeite.

GELIMBO gaat vrijdagavond de binnenstad van Eindhoven op stelten zetten. Een dag later gaan de studenten op bezoek bij andere carnavalsverenigingen in de stad, zoals De Bolhoedjes. Prins Daan: "Op zondag trekken we ieder naar ons eigen dorp om carnaval te vieren. Maar maandag komen we weer bij elkaar voor een uitgebreid en dorstlessend bezoek aan Maastricht."

Daarna deint het gezelschap met een enthousiast 'Alaaf' van de redactievloer. (FvO)

On-campus pub crawl GELIMBO
    GEWIS Prince Daan den Uurste (Daan the First) quickly popped in at Cursor late Thursday afternoon, followed by three members of his Raad van Elf (board of eleven). “The others are still in class”, they roared. After they left, the scent of beer lingered in the room; a sure sign carnival is slowly sweeping over the south.