En hoe is het in...?

NL | EN

Nieuwe secretaris TU/e komt van UvA

16 februari 2012 - Dr. Nicole Ummelen wordt de nieuwe secretaris van de TU/e. Dat maakte het College van Bestuur vandaag bekend. Ummelen (1968) is afkomstig van de Universiteit van Amsterdam, waar zij momenteel de functie van beleidsdirecteur Academische Zaken vervult. Op 16 juni gaat ze van start als opvolger van ir. Harry Roumen, die dan met pensioen gaat. x31_s.jpg
    Dr. Nicole Ummelen

Nicole Ummelen heeft brede management- en beleidservaring, zo laat het CvB weten, met name binnen de universitaire wereld. Sinds augustus 2009 geeft ze aan de UvA leiding aan de afdeling Academische Zaken, die het Amsterdamse College ondersteunt bij de formulering en ontwikkeling van strategie en beleid op het gebied van onderwijs, onderzoek, internationalisering, valorisatie, studentenzaken en kwaliteitszorg.

Daarvoor was zij afdelingshoofd Studenten- en Docentenvoorzieningen bij de TU Delft en opleidingsdirecteur van de faculteit Communicatie en Cultuur van de Universiteit van Tilburg. In Tilburg is zij ook in 1991 afgestudeerd als communicatiewetenschapper. Ummelen startte haar loopbaan na haar promotie in Toegepaste Communicatiewetenschappen aan de Universiteit Twente, als universitair docent in de communicatie in Tilburg en Delft. Ze is ook een jaar werkzaam geweest bij het ministerie van OCW als beleidsmedewerker voortgezet onderwijs.

Het College van Bestuur laat weten verheugd te zijn met de komst van Ummelen. In de periode voor 16 juni zal ze reeds enkele kennismakingsgesprekken hebben met personen binnen de TU/e. (HK)

New TU/e secretary from UvA
    Dr. Nicole Ummelen has been appointed TU/e’s new secretary. The Executive Board published the news today. Ummelen (1968) used to work at the University of Amsterdam as director of Academic Affairs. On June 16, she’ll be succeeding ir. Harry Roumen, who’ll be retiring.