En hoe is het in...?

NL | EN
    Gasverbruik MetaForum debet aan afgelasting Warme Truiendag aan de TU/e
    10 februari 2012 - Verschillende verwarmingsketels zijn deze week aan de TU/e uitgezet, waardoor het in negen gebouwen iets kouder is dan normaal. MetaForum verbruikt momenteel veel aardgas, waardoor de maximale aardgascapaciteit is bereikt. Bij overschrijding van het verbruik, riskeert de universiteit een fikse boete. De TU/e kreeg al verschillende klachten over de kou en besloot de studenten en medewerkers vandaag niet extra te belasten met de Warme Truiendag. x5_s.jpg
    Waar de temperatuur aan de TU/e meestal 20 tot 21 graden is, was het deze week in negen gebouwen 18 tot 20 graden. Het gebouw MetaForum moet vorstvrij worden gehouden om materiële schade aan installaties en vloeren te voorkomen. Door de strenge vorst verbruikt het gebouw nu veel gas en dit gaat ten koste van de verwarming van andere gebouwen. Als de TU/e de maximale aardgascapaciteit -zoals die is opgenomen in het contract met de gasleverancier- overschrijdt, kan daar een forse boete op volgen. Als de universiteit niet had ingegrepen, had dit een boete van zo’n 180.000 euro per dag tot gevolg gehad.

Vandaag wordt landelijk de warme Truiendag gehouden. Het idee is dan dat overal de thermostaat een graadje lager gaat. De dag maakt aan de TU/e deel uit van de TU/e energiecampagne ‘You’ve got the power’. Die campagne moet draagvlak creëren voor energiebesparing aan de TU/e. De TU/e vreesde dat met het doorzetten van deze Warme Truiendag na een aantal koude dagen het draagvlak voor energiebesparing juist zou verminderen.

De TU/e kwam deze week overigens al aardig in de media vanwege het afhaken bij het nationale evenement. Hier kun je onder meer een fragment beluisteren van 3FM. (JvG)
    Gas consumption MetaForum cause for canceling Warm Sweater Day at TU/e
    Several boilers at TU/e have been shut down this week, due to which nine buildings are slightly chillier than usual. MetaForum is currently consuming a lot of natural gas, and as a result TU/e has reached its maximum capacity for natural gas. Should the university exceed the maximum, it risks a substantial fine. Since TU/e had already received a number of complaints about the cold, the university decided to not have students and staff go through Warm Sweater Day.