En hoe is het in...?

NL | EN
    CHEOPS selecteert deelnemers voor Wie is de Mol?
    10 februari 2012 - Studievereniging CHEOPS (Bouwkunde) houdt vandaag de selectiedag van het spel ‘Wie is de Mol?’. De deelnemende studenten moeten vijf Bouwkundegerelateerde opdrachten uitvoeren verspreid over de campus. CHEOPS maakt een eigen versie van het populaire televisieprogramma. x6_s.jpg
    Puzzelen voor een plekje in Wie is de Mol

“De opdrachten die jullie zo gaan doen, gaan jullie uithoudingsvermogen, inzicht en samenwerking toetsen.” Zo spreekt een bestuurslid van CHEOPS de deelnemers voor aanvang van het spel toe. Het spel begint in de SkyBar van CHEOPS. Alle deelnemers krijgen negen puzzelstukjes. Uiteraard moeten ze ieder een eigen puzzel leggen, maar om de juiste stukjes te krijgen, moet er onderling flink geruild worden. De puzzels zijn gemaakt van plaatjes van bekende Eindhovense gebouwen zoals de Admirant, de Effenaar, de Blob, het Van Abbemuseum en de universiteitsgebouwen. Zodra het startsein is gegeven, ontstaat een driftige ruilhandel tussen de studenten. “Als jij een stukje station hebt, kan ik je wel een stuk dynamo geven?” Vraagt een deelnemer aan een ander. En: “Ik heb lucht nodig, jongens! Wie heeft er stukjes lucht?”

De cijfers en andere tekens die op de achterkant van de puzzelstukjes staan, vormen samen een som. Bij de ingang van de SkyBar ligt een berg genummerde kluisjessleutels. De studenten kunnen de sleutel met hetzelfde cijfer als de uitkomst van hun som pakken en het bijbehorende kluisje openen. In drie van de kluisjes ligt een ‘vrijstelling’: de vinder mag sowieso mee doen aan ‘Wie is de Mol?’.

Voor de volgende opdrachten moeten de studenten toch echt de kou trotseren; ze worden naar buiten gestuurd. “Jullie uithoudingsvermogen zal getest worden”, krijgen ze te horen. En weg zijn ze. Ze moeten beginnen op de vijfde verdieping van Vertigo, daar ligt een hint. Zo worden ze vanmiddag van het ene naar het andere gebouw geleid.

De opnames staan gepland voor het weekend van 2 tot en met 4 maart. CHEOPS selecteert vandaag vijftien studenten, één van hen wordt door het bestuur aangewezen als mol. De winnaar van ‘Wie is de Mol?’ krijgt een stagedag bij aannemer Heijmans. Ook is er een etentje bij de Trafalgar pub ter waarde van vijftig euro te winnen en kaartjes voor het Parktheater. (EdG)
    CHEOPS to select participants for ‘Wie is de Mol?’
    Last Friday, study association CHEOPS (Built Environment) was having a selection day for the game ‘Wie is de Mol?’ (who’s the mole?). Participating students had to complete five assignments having spread across campus that all had to do with the Built Environment. CHEOPS made their own adaptation of the popular TV show.