En hoe is het in...?

NL | EN

DUO-site kan meer bezoek aan

24 februari 2012 - Had je woensdagmiddag moeite om de site van ‘MijnDUO’ te bereiken? Dat kan. De Dienst Uitvoering Onderwijs testte de capaciteit van zijn website door zoveel mogelijk studenten tegelijkertijd te laten inloggen.

Door de test, tussen vijf en zes uur ’s middags, was het portal van de site waar studenten informatie over hun studiefinanciering kunnen opvragen, soms erg traag, zegt een woordvoerder. Toch was de actie geslaagd: in één uur tijd logden zo’n negenduizend studenten in, voorheen lag de maximale capaciteit rond de zevenduizend.

DUO had studenten in een e-mail opgeroepen om woensdag tussen vijf en zes de site te bezoeken om te kijken wat het aankon. Onder de deelnemers worden iPod’s verloot. (HOP)

Website DUO can handle more visitors
    Had trouble accessing ‘MijnDUO’ on the website yesterday? That makes sense. DUO was testing its website’s capacity by calling on students to all log in at the same time. Because of the test, that was conducted from 5-6pm, the portal that provides students with information on their grants was very slow at times, according to a spokesperson. Still, the test was a success: within a one-hour timeframe some nine thousand students logged in, whereas the website’s maximum capacity used to be around seven thousand.