En hoe is het in...?

NL | EN

Dommelloop wordt opgetuigd met muziek en drank

8 maart 2012 - - De jaarlijkse Sportplein Eindhoven Dommelloop wordt voor het eerst opgetuigd met muziek en drank. Op het grasveld voor het Auditorium komen donderdag 29 maart twee tentjes te staan voor een DJ en een buitenbar. "We willen er een groter evenement van maken en hopen zo meer publiek te trekken", aldus Loek Masthoff van de Asterix Dommelloopcommissie. x1_s.jpg
    Archiefbeeld van de Dommelloop. Foto: Bart van Overbeeke

Behalve meer toeschouwers, wil de studentenatletiekvereniging Asterix ook graag meer hardlopers lokken. Daarom is de aanvang van de wedstrijd verschoven naar een later tijdstip. Vorig jaar gingen de deelnemers nog om kwart over vijf in de middag van start. Nu zal het startschot om half zeven in de avond worden gelost. Masthoff: “Vorig jaar trokken we ongeveer tachtig hardlopers. We hopen door later met de wedstrijd te beginnen, ook deelnemers buiten de TU Eindhoven te trekken. De meeste mensen in de regio zijn dan klaar met hun werk en kunnen dus gemakkelijker aansluiten bij de Dommelloop.”

De Dommelloop kent twee afstanden: vijf en tien kilometer. Voor studenten en medewerkers van de TU/e is deelname gratis. Overige hardlopers betalen drie euro inschrijfgeld. Voorinschrijven kan via www.asterixatletiek.nl en op de dag zelf kan bij de start worden ingeschreven tot 18:00 uur.

Dit jaar zijn er twee aparte klassementen. Één voor medewerkers en één voor studenten. Volgens Masthoff is de Sportplein Eindhoven Dommelloop de ideale voorbereiding voor de vele teams in Eindhoven die meedoen aan de jaarlijkse Batavierenrace voor studenten. De Dommelloop geldt als de officieuze kwalificatiewedstrijd voor het TU/e-Fontys Universiteitsteam. "Een ideale gelegenheid om jezelf in de kijker te lopen", meent Masthoff. (FvO)

Dommelloop to be jazzed up with music and drinks
    For the first time, the annual Sportplein Eindhoven Dommel Run will be jazzed up with music and drinks. On Thursday, March 29, the green in front of the Auditorium will be home to two tents, one for a DJ and one for a bar. “We want to turn this into a bigger event and hope to attract more contestants and a larger audience this way”, says Loek Masthoff of the Asterix Dommel Run Committee.