En hoe is het in...?

NL | EN
    TU/e-student haalt meisjes achter Matthijs naar voren
    12 maart 2012 - De site begon als een grap na een feestje, maar kwam afgelopen week plotseling landelijk in het nieuws. Teun Vinken, student Industrial Design, zette anderhalf jaar terug samen met drie studiegenoten hetmeisjeachtermatthijs.nl op. Op de site zijn screenshots te zien van de meisjes die achter Matthijs van Nieuwkerk zitten tijdens 'De Wereld Draait Door'. x16_s.jpg
    Matthijs (midden) met meisje (rechts).

Voor Vinken kwam de belangstelling van vorige week als een verrassing. Hij werd gebeld door nieuwssite Bright voor een interview “en vanaf dat moment ging het heel snel”. Vinken kwam live in de radio-uitzending bij Omroep Brabant en later belden ook het Algemeen Dagblad en de NOS. “We zijn de site begonnen als grap, deze publiciteit hadden we nooit verwacht.”

Het idee voor de site begon op een feestje, waar Vinken en zijn vrienden ontdekten dat er vaak mooie meisjes achter Matthijs van Nieuwkerk plaatsnemen. “We zijn toen voor de grap met een blog begonnen met screenshots waarop Matthijs en de meisjes te zien zijn. Later hebben we dat uitgebouwd naar een wat professionelere site.” Bezoekers kunnen stemmen wie hét meisje van de dag is.

Negatieve reacties van meisjes heeft Teun nog niet gehad: “We hebben sowieso niet heel veel reacties gehad van meisjes. Een paar meisjes vinden het echt heel leuk dat ze op onze site staan”.

In de toekomst willen de vrienden de site nog wat verder uitbouwen: “We willen kijken of we een week- of maandoverzicht kunnen maken waarbij mensen kunnen stemmen. Misschien is het wel mogelijk om een ‘meisje van het jaar’-verkiezing te houden.” (HR)

Benieuwd geworden naar de meisjes van Matthijs? Klik dan hier.

TU/e student puts girls behind Matthijs in limelight
    The website started as a joke at a party, but was suddenly national news last week. A year and a half ago, Student of Industrial Design Teun Vinken and three fellow students started hetmeisjeachtermatthijs.nl. The site posts screenshots of girls that are sitting behind Mathhijs van Nieuwkerk during his tv show ‘De wereld draait door’.