En hoe is het in...?

NL | EN
    Wie wordt Brabantse student 2012?
    14 maart 2012 - Bij welke student gaan succes en sfeer hand in hand? Dat vraagt Merk Brabant zich af. Deze organisatie zet zich in voor de promotie van Noord-Brabant en looft een prijs uit voor drie mensen die het imago van de provincie opkrikken. Drie zogeheten 'Brabant Awards' zijn voor de meest Brabantse Brabander, de meest Brabantse student en het meest Brabantse bedrijf. Vanaf deze week barst de strijd los voor die eindigt met de finale op 25 mei. In de jury zit onder anderen TU/e-hoogleraar Theo Salet van de faculteit Bouwkunde. x30_s.jpg

Iedereen kan zijn of haar favoriete Brabander tot 15 april inschrijven op de website van de Brabant Awards. Het is mogelijk om in alle categorieën iemand te nomineren. Je hoeft geen Brabander te zijn om een kandidaat voor te dragen. En ook Brabanders die buiten de provincie wonen, zijn te nomineren.

Merk Brabant is vooral op zoek naar bijzondere Brabanders. Naar mensen die slimme oplossingen zoeken, ondernemen met lef en graag samenwerken. Maar, zo laat Merk Brabant weten, de kandidaten zijn ook Bourgondisch, gastvrij en gemoedelijk. Ze combineren moeiteloos de harde én zachte kanten van het leven. Juist deze bijzondere combinatie staat centraal bij de Brabant Awards. Het gaat daarbij om grote én kleine verhalen, want het hoeft niet noodzakelijkerwijs een bekende Brabander te zijn die wordt voorgedragen.

De jury bestaat uit zes succesvolle Brabanders die uitblinken op hun eigen terrein; tv-persoonlijkheid en theaterproducent Albert Verlinde, cabaretier Leon van de Zanden, ondernemer en oprichter van o.a. Babyliss en Princess Aad Ouborg, zakenvrouw en eigenaar van Search advies- en ingenieursbureau Anne- Marie Rakhorst, hoogleraar aan de TU Eindhoven Theo Salet en hoofdredacteur a.i. van het Brabants Dagblad Ton Rooms. Bert Pauli, gedeputeerde Economische Zaken & Bestuur van de provincie Noord-Brabant, is voorzitter van de jury.

Zij zullen vier finalisten kiezen per categorie die vanaf donderdag 28 april gaan strijden om de prijzen. Dat doen ze door zo veel mogelijk stemmen te verzamelen op de website van Brabant Awards. Degene met de meeste stemmen wint een Brabant Award 2012. Voor degene die iemand nomineert of een stem uitbrengt zijn eveneens prijzen te winnen. (FvO)

Who is Student of Brabant 2012?
    What student is both successful and sociable? Merk Brabant (brand Brabant) wants to know. The organization promotes Noord-Brabant and will award three people who boost the province’s image. The three so-called ‘Brabant Awards’ will go to the Most Brabant, the Brabant Student, and the Brabant Business. The competition has started this week and will end during the finals on May 25. The judging panel includes TU/e full professor Theo Salet of the Department of Built Environment.