En hoe is het in...?

NL | EN
    Waar staan TU/e-alumni op de arbeidsmarkt?
    15 maart 2012 - Waar staan TU/e-alumni op de arbeidsmarkt? En welk toekomstperspectief hebben ze? Om dat te achterhalen stuurde het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU), samen met het Alumni Office, deze maand een enquête naar duizend alumni van de TU/e. De resultaten moeten aantonen of het universitair onderwijs in Eindhoven goed aansluit bij de huidige arbeidsmarkt. x32_s.jpg

De groep die is aangeschreven bestaat uit alumni die drie tot tien jaar geleden de TU/e met een diploma hebben verlaten. Het STU wil graag van ze weten wat hun toekomstperspectieven zijn. Ook zijn de onderzoekers benieuwd naar hun groeimogelijkheden. Verder wordt de alumni gevraagd of ze iets in de opleiding hebben gemist en of ze behoefte hebben aan nascholing. Op deze wijze hoopt STU er achter te komen of de TU/e de studenten goed voorbereidt op de arbeidsmarkt.

De enquête is voorlopig alleen verstuurd naar alumni van de opleidingen Werktuigbouwkunde, Biomedische Technologie, Bouwkunde en Scheikundige Technologie. Alumni van de andere faculteiten worden later aangeschreven. "Wanneer de resultaten van het onderzoek precies worden gepresenteerd, is nog niet bekend", aldus Hans van Loon van STU. "Waarschijnlijk wordt de enquête deze week gesloten. Daarna moeten we de gegevens gaan analyseren."

Het is voor het eerst dat er met een zogeheten 'Alumnimonitor' onderzoek wordt gedaan naar de alumni. Tot nu toe werden er alleen gegevens verzameld met behulp van de Wetenschappelijk Onderwijs monitor. Deze richt zich alleen maar op net afgestudeerden en de focus ligt daarbij op arbeidsintrede. De TU/e wil nu ook graag weten hoe het alumni op langere termijn vergaat, omdat ze een blijvende relatie wil hebben met oud-studenten. (HR)

How's the labor market for TU/e alumni?

How's the labor market for the TU/e alumni? What does their future hold? To find out, STU and the Alumni Office sent a survey to two thousand TU/e alumni. The survey's results will show if academic education in Eindhoven ties in with the current job market.