En hoe is het in...?

NL | EN
    Oranje Trophy 2012: Durf jij het aan?
    19 maart 2012 - 14 juni gaat hij van start, de Oranje Trophy 2012. Een grote karavaan oranje voertuigen zal dan een 12.500 kilometer lange reis aangaan door Europa. Jong of oud, iedereen mag meedoen, maar de organisatie van de tocht is in het bijzonder nog op zoek naar studenten die het avontuur aan willen gaan. x40_s.jpg
    De karavaan van de Oranje Trophy 2010.

De Oranje Trophy is geen wedstrijd, maar een avontuur. Een grote karavaan van oranje voertuigen zal deze zomer rondtrekken door Europa. Ze gaan via het EK in Polen en Oekraïne, langs de oostgrens van Europa naar de Noordkaap, om uiteindelijk uit te komen bij Olympische Spelen in Londen. Volgens Jesse Vermeer, één van de organisatoren en zelf ook deelnemer aan de Oranje Trophy, is de tocht een unieke kans voor studenten: “De reis is volledig uniek, deze route zal geen tweede keer worden afgelegd. Maar ook de samenwerking met ons goede doel, dance4life is bijzonder”.

Hoewel tijdens de reis de nadruk toch vooral ligt op het avontuur en de ervaring, wordt er dus ook aan het goede doel gedacht. “Tijdens onze reis bezoeken we verschillende projecten van dance4life in Oekraïne en Rusland en ondersteunen we deze waar nodig is.” Ook organiseren de deelnemers feesten in diverse steden die ze aandoen. “Daarnaast gaat tien procent van de inbreng van sponsors rechtstreeks naar het goede doel.”

De organisatie roept studenten van de TU/e op om zich vooral aan te melden voor deze unieke ervaring. Je kunt individueel meedoen, maar ook als team. Vermeer: “De meeste teams zijn met twee personen, maar wil je op de motor, dan ga je vaak alleen”. Voor een auto of ander vervoermiddel moet je zelf zorgen, als het maar oranje is. “Sponsors zoek je ook zelf, maar we hebben wel een sponsorplan dat je kan helpen. Ook zijn er meerdere bijeenkomsten waarbij wij ondersteuning bieden.” (HR)

Durf jij het aan? Kijk dan op de site van de Oranje Trophy. Twijfel je nog? Kijk dan hier.

Orange Trophy 2012: Have you got what it takes?

It will start on June 14: the 2012 'Oranje trophy' (Orange Trophy). A huge caravan of orange vehicles will embark on a 12,500-kilometer trip through Europe. Young or old, anyone is free to join, but the organization is especially looking for students that are ready for an adventure.