En hoe is het in...?

NL | EN

DFEZ-hoofd Paul Berg vertrekt per 1 juni

8 maart 2012 - Het tweede dienstverband aan de TU/e van Paul Berg als hoofd van de Dienst Financiën en Economische Zaken (DFEZ) eindigt al weer na anderhalf jaar.  Vanaf 2000 tot 2005 was Berg al vijf jaar ad interim-hoofd van DFEZ en in november 2010 keerde hij terug op die post als opvolger van Edward Peeters.

Het is uiteindelijk de reistijd van vier uur per dag die Paul Berg (62) doet besluiten om sneller dan bedoeld te stoppen met zijn baan aan de TU/e. Na zijn eerste dienstverband dat startte in 2000 en eindigde in 2005, is Berg in 2008 verhuisd naar het Noord-Hollandse Castricum. Daarvoor was hij woonachtig in Eindhoven.

Een kleine twee jaar terug werd Berg gevraagd om advies toen Edward Peeters vertrok als DFEZ-hoofd. In “een dolle bui” meldde hij zichzelf destijds aan als mogelijke opvolger. Na anderhalf jaar blijkt een reistijd van vier uur toch een te zware wissel op hem en zijn gezin te trekken.

Berg betreurt het relatief snelle vertrek, “want ik heb het hier prima naar mijn zin en er gebeuren aan deze universiteit interessante zaken.”  Ook vreest hij dat hij gezien die lange reistijd niet voldoende tijd kan steken in de grote veranderingen die de TU/e ook op het financiële vlak te wachten staan. Berg: “Dat zullen veranderingen zijn die ongetwijfeld ook de nodige weerstand gaan oproepen in deze organisatie en dat betekent dat ze dan ook meer tijd gaan vergen.”

Officieel loopt zijn dienstverband op 1 juni af, maar met het opnemen van nog openstaande vakantiedagen is Berg al eind april weg. CvB-lid Jo van Ham laat weten dat het College van Bestuur het vertrek van Berg betreurt. “Jammer, want hij was een goed directeur van DFEZ en een goed toezichthouder bij de faculteit Technische Natuurkunde, die momenteel onder curatele staat. We zijn ons nu aan het beraden op een opvolger.” (HK)

Head of DFEZ Paul Berg leaves June 1
    Paul Berg’s second employment at TU/e as head of DFEZ (financial services and economic affairs) will come to an end after a year and a half already. From 2000 to 2005, Berg had worked as interim head of DFEZ, and in November of 2010 he returned to that position, succeeding Edward Peeters. It’s the daily four-hour traveling that made Paul Berg (62) decide to quit his activities at TU/e sonner than planned.