En hoe is het in...?

NL | EN
    Jaarlijkse Alumnidag in teken van Energy
    3 april 2012 - Polymere zonnecellen, kernfusie en slimme verf zijn enkele van de vele onderwerpen van de Alumnidag die zaterdagmiddag 21 april plaatsvindt. Het thema is Energy, één van de drie strategische gebieden van de TU/e. Voorheen werd de Alumnidag alleen in lustrumjaren gehouden, vanaf nu zal het een jaarlijks evenement zijn, zo laat het Alumni Office weten. x35_s.jpg

Prof. dr. ir. Niek Lopes Cardozo, hoogleraar Kernfusie, geeft in zijn openingslezing een overzicht van de technische innovaties rond de bouw van ITER, de kernfusiecentrale in Frankrijk. Hij zal ook enkele voorbeelden tonen van bedrijven die, soms uit onverwachte hoek, een bijdrage hieraan leveren.

Daarna start een parallel programma met onder meer presentaties van een aantal wetenschappers en bedrijven over -toekomstige- innovaties. Als vanouds is er veel ruimte voor netwerken, ontmoeting en "zaken doen". Ook is een aantal alumniverenigingen aanwezig voor contact met- en het werven van nieuwe leden.

In de eerste ronde staan lezingen op het programma over de ontwikkelingen op het zeer brede gebied van energieonderzoek van TU/e-wetenschappers over kernfusie, zon en wind. In de tweede ronde komen de meer praktische toepassingen van de wetenschap aan bod. Ook zal het University Racing Team het bouwen van hun elektrische racewagen presenteren. (NS)

Alumni kunnen zich aanmelden voor deze middag tot en met 15 april via Alumnidag 21 april 2012. Andere belangstellenden via email.

Annual Alumni Day on Energy

Polymer solar cells, nuclear fusion and smart paint are just some of the many topics that will be covered during Alumni Day on Saturday afternoon, April 21. The theme's Energy, one of TU/e's three Strategic Areas. Alumni Day used to be organized during luster years only, but from now on it will be an annual event, says the Alumni Office.