En hoe is het in...?

NL | EN
    'Veel belangstelling voor de Gesprekkendagen'
    12 april 2012 - De Commissie Wervingsdagen is er in geslaagd om 357 geïnteresseerden voor de Gesprekkendagen in te laten schrijven, die van 23 t/m 26 april plaatsvinden in Pullman hotel in Eindhoven. De Gesprekkendagen is het laatste evenement van de Wervingsdagen. Gedurende 4 dagen kunnen studenten, promovendi en recent afgestudeerden door middel van één op één gesprekken en bedrijvendiners intensief kennis maken met 50 bedrijven. x15_s.jpg

Voor de Wervingsdagencommissie is de Gesprekkendagen het lastigste evenement om de beschikbare plaatsen vol te krijgen vanwege de moeite die studenten in het inschrijven moeten steken . Dit jaar hebben 357 studenten zich ingeschreven. Dit is een grote stijging ten opzichte van de afgelopen jaren. Commissaris PR Ruben Kock: "De afgelopen jaren heeft de Gesprekkendagen maar ongeveer 200 bezoekers getrokken, terwijl er meer bedrijven tijd voor gesprekken namen. Dit is natuurlijk erg jammer. Door dit jaar in alle gebouwen, nog actiever dan andere jaren, op zoek te gaan naar onze doelgroep en met ze in gesprek te gaan hebben we het voor elkaar gekregen om het aantal inschrijvingen fors te vergroten. Je merkt dat de TU/e student pas erg laat tijdens zijn studie gaat kijken naar zijn carrièremogelijkheden. Wij hebben dit jaar extra benadrukt dat het belangrijk is om je ruim van te voren te oriënteren op de arbeidsmarkt. Hierdoor zijn er dit jaar veel meer studenten die zich hebben ingeschreven voor de Gesprekkendagen."

Afgelopen vrijdag is de inschrijving gesloten en bleek dat 357 mensen zich hebben ingeschreven. Zij hebben in totaal ruim 2200 interesses voor een gesprek of diner geplaatst bij de deelnemende bedrijven. Er zijn 384 één op één gesprekken en acht plaatsen bij tien diners beschikbaar. De bedrijven zullen op basis van CV en profiel kiezen welke studenten ze willen spreken. Ruben Kock: "Deze week zullen de bedrijven hun selectie maken. We hebben nu al veel enthousiaste reacties van bedrijven gehad. Wij zijn er van verzekerd dat er goede gesprekken zullen worden gevoerd en er de nodige contacten zullen worden gelegd tijdens de Gesprekkendagen." (NS)

‘Interviewing Days very popular’
    The Recruitment Day Committee has managed to interest 357 people in applying for the Interviewing Days at the Pullman Hotel in Eindhoven from April 23-26. The Interviewing Days are the final event of the Recruitment Days. For four days, students, PhD Students and recent graduates will get the chance to get to know fifty companies through one-on-one conversations and company dinners.