En hoe is het in...?

NL | EN
    DUO schrijft app-wedstrijd uit
    18 april 2012 - De Dienst Uitvoering Onderwijs roept opnieuw de hulp van studenten in. Ze schrijft een wedstrijd uit om de nieuwe 'DUO Student'-app te ontwerpen. Hoofdprijs is drieduizend euro.

Begin dit jaar nam DUO al student-redacteuren in dienst die moeten helpen de teksten op de website begrijpelijker te maken voor studenten. Maar de dienst wil ook graag een nieuwe versie van haar app, "die beter aansluit op de behoefte van de gebruiker". Ze vragen studenten om input. Het winnende ontwerp zal ook echt in productie worden genomen.

Bij de inzendingen moet het gaan om "minimaal een werkend prototype", gebruikt kunnen worden op telefoons met verschillende besturingssystemen en rekening houden met de beveiliging die nodig is om te kunnen inloggen bij DUO. Gebruikers van de app moeten er persoonsgebonden informatie mee kunnen inzien, bijvoorbeeld over de uitbetaling van studiefinanciering of de hoogte van hun studieschuld.

Let op de kleine lettertjes: DUO wordt "volledig eigenaar van de inzendingen". Ook de apps van de verliezers mogen door de dienst worden ontwikkeld. Inzendingen moeten voor 11 mei binnen zijn. (HOP)

DUO issues app contest
    DUO is once again calling in the help of students. The service has issued a contest for the design of the new DUO Student app. The The winning entry is worth three thousand euro.
    DUO would also like a new version of their current app, one “that’s more tailored to the user’s need”. They’re asking students for input. The winning program will be put into production. All entries must be received priot to May 11. (HOP)