En hoe is het in...?

NL | EN
    Veel bier tijdens stadscantus
    5 april 2012 - Studentenvereniging SSRE organiseert vrijdag 20 april een stadscantus. Tijdens het festijn kunnen studenten zich vermaken met het zingen van traditionele liederen en het drinken van bier. De cantus heeft een open karakter, alle studenten zijn welkom. x3_s.jpg
    Bier speelt een hoofdrol tijdens de cantus

Normaal gesproken is er alleen tijdens de Intro van de TU/e een cantus. Hieraan mogen slechts aankomende studenten meedoen, de ouderejaars niet. Dat was voor SSRE een reden om een cantus te organiseren voor alle studenten. Vanwege het lustrumthema 'open kaart' hebben ze ervoor gekozen om alle Eindhovense studenten binnen te laten, dus niet alleen TU/e-ers.

Tijdens de cantus worden traditionele liederen gezongen, zoals Het triomfantelijke lied van de Zilvervloot, Het lied van Koppelstock en Ein Prosit. Tijdens het feest kan alleen bier en water worden gedronken. Het bier wordt aangevuld met gieters, omdat voor zoveel man biertappen niet mogelijk is. Er wordt verwacht dat er tijdens dit festijn ongeveer 2000 liter Amstelbier doorheen gaat.

De cantus vindt plaats op het Wilhelminaplein in de binnenstad en dus niet op het terrein van de TU/e. Hiervoor is volgens Jasper bewust gekozen, omdat de drempel voor studenten van andere opleidingsinstituten dan te hoog zou zijn. In de tent van 15 bij 30 meter is plaats voor zo'n 500 studenten. Kaarten zijn vanaf nu te koop via de website van SSRE. (HR)

A lot of beer during city cantus
    On Friday, April 20, student organization SSRE will be organizing a city cantus. During the event students can enjoy singing traditional songs and drinking beers. The cantus will be open to all Eindhoven students.