En hoe is het in...?

NL | EN
    RTL-programma belicht werken aan de TU/e
    8 mei 2012 - Het televisieprogramma ‘Werken Bij’ besteedt volgende week aandacht aan de TU/e als werkgever. De ploeg van het RTL-programma maakte hiervoor onlangs twee dagen lang opnames op de campus. x10_s.jpg
    Erwin Kessels. Foto | Rian Campen

Op 23 april en 1 mei zijn opnames gemaakt op het universiteitsterrein. Prof.dr.ir. Erwin Kessels en ir. Beatrijs van der Hout-Van der Jagt zijn de twee TU/e’ers die voor het programma werden gevolgd. Kessels, hoogleraar bij Technische Natuurkunde, houdt zich bezig met productiemethoden voor zonnecellen; promovendus Van der Hout-Van der Jagt (Biomedische Technologie en Electrical Engineering) doet onderzoek naar een model om hartritme, zuurstof en bloeddruk van ongeboren kinderen in kaart te brengen en de toepassingsmogelijkheden daarvan.

De twee geven de televisiekijker een blik in de keuken van de universiteit als werkgever en laten verschillende aspecten van hun werk zien. Ze vertellen onder meer over hun werkomgeving, over wat hen inspireert en over hun samenwerking met bijvoorbeeld bedrijven en gezondheidsinstellingen.
    Drs. Rian Campen, adviseur HR-communicatie aan de TU/e, vindt het programma “een mooie manier om de universiteit als werkgever te laten zien. Meestal ligt de nadruk toch op het onderwijs en onderzoek hier”.

Behalve de TU/e, waaraan zo’n zes minuten zendtijd worden besteed, komen in de uitzending op zondagmiddag 20 mei ook de Suikerunie, Friesland Campina en het Kadaster aan bod als werkgevers. ‘Hoewel het lijkt alsof de arbeidsmarkt op zijn spreekwoordelijke gat ligt, is er nog steeds een enorme behoefte aan jong, hoogopgeleid en goedgekwalificeerd personeel’, stellen de makers van het programma. (MvdV)

De volledige uitzending is te zien op RTL7 op zondag 20 mei vanaf 13.20 uur. De week ervoor is op RTL Z al een verkorte versie van de uitzending te zien (maandag 14 mei om 15.40 uur, dinsdag 15 mei om 10.20 uur, woensdag 16 mei om 11.20 uur, donderdag 17 mei om 13.20 uur en vrijdag 18 mei om 14.20 uur).

RTL TV show on working at TU/e
    The TV program ‘Werken Bij’ (working at) will be focusing on employer TU/e next week. The RTL crew recently shot footage for the show on campus for two days. The full episode will air on RTL7 on Sunday, May 20, at 1.20PM.