De leden van URE hebben er alle vertrouwen in dat deze auto het goed gaat doen in de competitie. "De URE05 heeft twee wedstrijden gereden en werd daar eerste en tweede. De URE06 reed zes wedstrijden en werd tweede, vierde en zesde. We merken dat de concurrentie beter wordt. Daarom hebben we een aantal dingen aangepast, zodat de auto sneller en sterker is", zegt Thomas Hafkamp, teammanager van URE.
De URE07 is de derde auto die honderd procent elektrisch is. Hij is een stuk zuiniger en lichter dan zijn voorganger. Dit komt onder andere doordat de studenten zelf een nieuwe batterij hebben ontwikkeld. Die bevat minder cellen, waardoor de batterij minder weegt en er zitten nieuwe printplaten in, die, als ze kapot zijn, in een handomdraai vervangen kunnen worden. Ook is er meer carbon gebruikt waardoor de auto vijftien kilo lichter is dan zijn voorganger en is er een nieuwe elektronische motorregeling.
Het team van ongeveer vijftig studenten zal de auto de komende maanden gaan testen om vervolgens in juli enkele wedstrijden op de circuits Silverstone (Engeland), Hockenheimring (Duitsland) en Red Bull Ring (Oostenrijk) te rijden. Tijdens deze wedstrijden zijn punten te verdienen. Maar het gaat niet alleen om de prestaties tijdens de races, er zijn ook punten te halen voor het ontwerp en de gebruikte technieken van de auto.
Helaas was het voor de vele aanwezigen niet mogelijk om de raceauto te zien rijden, omdat er gisteren een onderdeel stuk ging dat niet op korte termijn te repareren was. Voorgaande raceauto's van URE werden wel gedemonstreerd door de toenmalige teammanagers. (HR)
|