En hoe is het in...?

NL | EN
    Jarig UniPartners voor bedrijven aan het werk in glazen huis
    14 mei 2012 - UniPartners bestaat vijfentwintig jaar en viert deze mijlpaal begin juni, tijdens de Dutch Technology Week. Tijdens deze week gaan TU/e-studenten in een ‘glazen huis’ op de campus aan de slag met projecten van bedrijven. Bedrijven mogen aan de hand van het eindresultaat zelf bepalen hoeveel ze voor het projectwerk betalen. x26_s.jpg

UniPartners is ervan overtuigd dat haar jubileumactiviteit, UP 2 Business gedoopt, een mooie kans voor studenten is om in aanraking te komen met concrete, praktische vraagstukken vanuit het bedrijfsleven. “Aan de universiteit zijn het vaak toch een beetje ‘gemaakte’ cases waarmee je te maken krijgt”, stelt Martijn Voogd van het academisch adviesbureau.

Acquisitiemanager Voogd, tevens student Technische Bedrijfskunde, schat dat er gedurende de week zo’n dertig, veertig aankomend ingenieurs voor bedrijven in touw zullen zijn. Behalve met het benaderen van studenten hiervoor is UniPartners ook druk doende met het aanschrijven van bedrijven die hen tijdens de jubileumweek met projecten aan het werk gaan zetten.
    “In principe kunnen bedrijven tijdens deze week gratis een project laten uitvoeren. Als ze aan het eind tevreden zijn over het resultaat, wat we natuurlijk hopen, mogen ze zelf bepalen hoeveel ze betalen.”

Voogd ziet het aanhaken op de Dutch Technology Week, die vrijdag 1 juni start, als een uitgelezen kans om te laten zien wat UniPartners aan kennis en kunde in huis heeft. “We staan, zowel bij de industrie als bij de universiteit, een beetje bekend als een bedrijfskundig clubje. Dat is in de loop der jaren zo gegroeid, omdat we veel marktonderzoekachtige dingen hebben gedaan die al gauw bij bedrijfskundestudenten belandden. Maar we willen graag wat meer ‘technisch’ gezien worden en meer echt technische projecten uitvoeren.”

Het UP 2 Business-huis krijgt een plek bij het Auditorium. Daags voordat studenten erin aan het werk gaan, is het ‘glazen huis’ ook te bezoeken voor het grote publiek tijdens de TU/eXperience: de jaarlijkse open dag van de universiteit op zondag 3 juni. Verder is er op dinsdag 5 juni een netwerkborrel voor bedrijven uit de regio en wordt het jubileumevenement op donderdag 7 juni feestelijk afgesloten. (MvdV)

Studenten die van 4 tot 7 juni één of meerdere dagen aan de slag willen met bedrijfsopdrachten, kunnen zich met een korte motivatie aanmelden via de site.

UniPartners celebrating anniversary and helping companies in glass house
    UniPartners turned 25 this year and will be celebrating their anniversary in early June, during the Dutch Technology Week. Throughout the week, TU/e students will be working on company projects in a glass house on campus. Based on the results, companies can decide what they’re willing to pay for the project.
    Students who want to work on company projects for one or more days from June 4-7, can apply at www.up2business.nl. A short motivation letter is required.