En hoe is het in...?

NL | EN
    Asterix houdt baanwedstrijd en NSK meerkamp
    14 mei 2012 - De combinatie van sport en gezelligheid is volgens Asterix één van de belangrijkste kenmerken van haar baanwedstrijd, dit jaar op vrijdagavond 25 mei. Tijdens de wedstrijd van de Eindhovense studentenatletiekvereniging staan meerdere atletiekonderdelen op het programma; ook vindt die avond het NSK meerkamp plaats waarop de Nederlandse studentenkampioen wordt bepaald. x27_s.jpg
    Archieffoto | Bart van Overbeeke

In 1997 vond de eerste baanwedstrijd van Asterix plaats. Atleten uit de regio weten de wedstrijd sindsdien steevast goed te vinden. Volgens pr-man Loek Masthoff van de vereniging is het “redelijk uniek dat we als studentenvereniging een eigen officiële baanwedstrijd hebben. Er zijn maar twee of drie studentenverenigingen in Nederland die dat doen”.

Tijdens de baanwedstrijd kunnen atleten zelf kiezen aan welke en hoeveel onderdelen ze meedoen. “Als nieuwe atleet kun je bijvoorbeeld van een specifiek onderdeel komen proeven.” Nederlandse studenten die een gooi willen doen naar de titel Nederlands studentkampioen meerkamp, moeten presteren op vier onderdelen: sprint, verspringen, kogelstoten en achthonderd of duizend meter hardlopen (vrouwen/mannen).
    Masthoff, student Scheikundige Technologie, heeft niet paraat hoeveel atleten gemiddeld meedoen aan de baanwedstrijd. Hij weet wel dat het deelnemersveld bij het NSK meerkamp, met doorgaans rond de twintig deelnemers, “niet zo heel goed bezet” is.

De baanwedstrijd en NSK meerkamp vinden plaats op sportpark De Hondsheuvels in Eindhoven. Na afloop van de sportieve strijd is er een feest in de kantine van de studentenatletiekvereniging. (MvdV)

Aanmelden voor de baanwedstrijd of NSK meerkamp kan via de site van Asterix.

Asterix track race and NSK multi-event
    According to Asterix, the combination of sports and a good atmosphere is one of the main characteristics of their track race that will be held on Friday night, May 25. The competition organized by the Eindhoven Student Athletics Association includes various disciplines. The NSK multi-event, which will determine the Dutch student champion, will also be held that night. To participate, go to www.asterixbaanwedstrijd.nl.