En hoe is het in...?

NL | EN
    Nienke van Dijk verkozen tot Techniekstudent van het jaar
    23 mei 2012 - Nienke van Dijk, masterstudente Operations Management and Logistics, is gisteren, dinsdag 22 mei, tijdens de FSE-dag verkozen tot Techniekstudent van het jaar. Met dit evenement wil de Federatie Studieverenigingen Eindhoven aandacht besteden aan de profilering van bètastudenten en laten zien dat ook zij middenin de samenleving staan.

x20_s.jpg
    Foto | Rien Meulman

De jury - bestaande uit CvB-lid Jo van Ham, Jan-Willem Peters , medewerker van detacheringsbedrijf Continu, FSE-voorzitter Sebastian van Zelst en Industria-voorzitter Vinny Tumelaire - roemde van Dijk om de combinatie van haar excellente studieresultaten en de diversiteit van haar nevenactiviteiten. Sebastian van Zelst: "Het was dit jaar niet eenvoudig een beslissing te nemen, er zaten meerdere studenten tussen met een uitstekende portfolio. Toch vonden we Nienke er net bovenuit steken, dankzij haar diversiteit en gedrevenheid."

Van Dijk was blij verrast met haar nieuwe titel: "Ik heb er hard voor gewerkt, en ik zie dit dan ook als een waardering voor alle activiteiten die ik naast mijn studie doe. Ik denk dat het ook vooral de diversiteit is die de uiteindelijke doorslag heeft gegeven: zo ik sta achter de bar bij ESC, maar ben ook actief voor Ichthus; heb me sterk gemaakt voor het Bachelor College, de Race of the Classics medegeorganiseerd…"

De hoofdprijs, een bedrag van 250 euro, gaat van Dijk besteden aan haar reis naar Australië "Ik ga binnenkort vijf maanden in Brisbane studeren, het geld komt zeker goed van pas." Daarnaast ontving ze een toegangsbewijs voor TEDxBrainport en mag ze meedingen naar de titel van landelijke Techniekstudent van het jaar.

Giel op 't Veld, student Elektrotechniek, en Janine Paulusse, studente Technische Innovatiewetenschappen, eindigden respectievelijk op een tweede en derde plaats. Ook voor hen lag er een geldbedrag een een TEDxBrainport toegangsbewijs klaar. (NT)

Nienke van Dijk named Engineering student of the year

Nienke van Dijk Master's student of Operations Management and Logistics was named Engineering student of the year at the FSE Day yesterday, may 22. The Federation of Study Associations Eindhoven created the event to focus on the presentation of science students, and prove they are at the heart of society.